چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

قلعه‌نویی نتوانست در ساحل انزلی به آرامش برسد.۲هفته بعد از لیگ برتر او که قراردادش را با ملوان انزلی به امضا نرسانده بود، ترجیح داد این تیم را ترک کند تا حمید استیلی، سرمربی سابق راه‌آهن و پرسپولیس جانشین او شود.

فوتبال

يكشنبه بود كه احمد دنيا مالي رئيس هيأت مديره ملوان انزلي تأكيد كرد كه اين باشگاه سرمربي مي‌خواهد؛ لحن هشدارگونه او ناشي از اين مسئله بود كه قلعه‌نويي در ثبت قراردادش تعلل مي‌كرد و نمي‌خواست روي نيمكت ملوان در بازي‌هاي ليگ برتر بنشيند. در بازي اول مقابل ذوب‌آهن و بازي در مقابل تيم سابقش يعني استقلال او از رختكن، بازي را دنبال كرد. گرچه در بازي اول ملوان برنده شد اما در بازي مقابل استقلال شكست سختي خورد.

قلعه‌نويي خيلي زود تصميم گرفت كه سرمربي اين تيم شود؛از او كه در رفتارهاي عمومي‌اش جانب احتياط و منفعت خود را درنظر مي‌گيرد، بعيد بود كه مربيگري تيمي را قبول كند كه از نظر مالكيت با مشكلات بسياري مواجه است و اسپانسر اين تيم نتوانست تعهدات خود را انجام دهد. بسياري اين مسئله را پيش‌بيني مي‌كردند كه با توجه به تحولات ملوان ادامه همكاري براي قلعه‌نويي غيرممكن خواهد بود.

از سوي ديگر جانشينش برخلاف گفته‌هاي قلعه‌نويي كه از مشكلات مالي اين تيم و انجام ندادن تعهداتش سخن گفته بود در نخستين واكنش تأكيد كرده است كه ملوان تيم بحران‌زده‌اي نيست. استيلي گفته است: «اينگونه نيست كه باشگاه پول نداشته باشد. اصلا حرف از اين نشده كه پولي وجود نداشته باشد. برخي‌ها مي‌گويند حميد استيلي چگونه بدون اينكه باشگاه پول داشته باشد به ملوان رفت اما بايد بگويم كه پول وجود دارد اما زمان مي‌برد كه شرايط مهيا شود. اين قول هم داده شده كه پول بازيكنان پرداخت شود و هر چه زودتر مشكلات حل شود اما نياز به زمان دارند.»

اما آيا استيلي مانند قلعه‌نويي قرارداد خود را با اين تيم ثبت نمي‌كند؟ اين مسئله مهمي است چه آنكه ملوان انزلي تنها تيمي بود كه در 2هفته ليگ برتر در عين داشتن سايه سرمربي بالاي سر خود، عملا در جريان بازي از او سودي نمي‌برد. سخنگوي باشگاه ملوان با بيان اينكه حميد استيلي هدايت ملوان را پذيرفته، گفت كه وي امروز قراردادش را در هيأت فوتبال استان ثبت خواهد كرد. محمد آذرگون در ادامه به جريان جدايي قلعه‌نويي هم اشاره كرد و گفته است:

«انتخاب آقاي قلعه‌نويي، تصميم مالك قبلي باشگاه بود و بعد از رفتن مالك نيز، هيأت مديره از قلعه‌نويي حمايت كرد و از تعهداتي كه داده شده بود، حمايت كرديم. قلعه‌نويي وقتي وارد تيم شد، از قبل يك‌سري آشفتگي‌ها وجود داشت. قلعه‌نويي انتظار داشت مبلغي تهيه و درصدي از قرارداد بازيكنان و كادر فني پرداخت شود.»

وضعيت امير قلعه‌نويي با اين كناره‌گيري براي آينده مبهم به‌نظر مي‌رسد چه آنكه او پس از جدايي از استقلال آن هم بدون قهرماني و موفقيت در 2فصل پي‌درپي به‌دنبال كسب موفقيتي دوباره بود و حالا به‌نظر مي‌رسد كه مي‌بايست به انتظار بنشيند تا بارديگر به اوج بازگردد. اين را مي‌توان شكست ديگري در كارنامه او دانست.

کد خبر 303680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha