همشهری آنلاین: دکتر حسن بشیر دانشیار دانشگاه امام صادق (ع)، با ارائه طرح راه‌اندازی «صندوق حمایت از تحقیقات کشور با حمایت بانک‌ها و بخش‌ خصوصی در کشور»، گفت: راه‌اندازی این صندوق با مشارکت بخش خصوصی منجر می‌شود تا همه بار تحقیقاتی کشور بر دوش دولت نباشد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسن بشیر در مراسم رونمایی از دومین جلد دانشنامه علوم ارتباطات در حوزه روابط عمومی که همزمان با آئین گرامیداشت روز خبرنگار در بانک تجارت برگزار شد، بر ضرورت تعامل بخش‌های غیردولتی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور تأکید کرد و گفت: در بسیاری از نقط جهان بخصوص در غرب، تعامل بخش خصوصی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یکی از عوامل مهم توسعه علم است که این رویکرد هنوز در ایران به طور مناسبی شکل نگرفته است.

بشیر در بخش دیگر سخنانش درباره «دانشنامه روابط عمومی» از مجموعه دانشنامه‌های علوم ارتباطات که توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی و با حمایت بانک تجارت منتشر شده است، گفت: تدوین این دانشنامه که رویکرد مطالعات بومی دارد، نتیجه مطالعه و مستندسازی بیش از 600 کتاب در حوزه روابط عمومی است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: «دانشنامه روابط عمومی» تلاش کرده است تا دیدگاه‌ها، تعاریف، نظریات، رویکردها، نقاط قوت و ضعف و بسیاری از موارد مربوط به روابط عمومی را از دیدگاه اندیشمندان داخلی و خارجی به شکل مستند تدوین کند.

وی تاکید کرد: با طرح دیدگاه‌های اندیشمندان و محققان ایرانی در «دانشنامه روابط عمومی»، این دیدگاه‌ها در کنار سایر رویکردها مطرح خواهند شد و به نوعی چهره‌سازی برای اندیشمندان داخلی و نیز بومی‌سازی علمی صورت می‌گیرد.

مراسم رونمایی از دومین جلد دانشنامه علوم ارتباطات در حوزه روابط عمومی و آئین گرامیداشت روز خبرنگار در بانک تجارت با حضور محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت، محمدعلی کریمی مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، سید مالک حسینی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعی از اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی ورزشی 15 خرداد برگزار شد.

کد خبر 303598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha