دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست طراحی مسکن بومی با مردم در ادامه سلسه نشست‌های بررسی چالش‌های حفاظت و توسعه به همت پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

سازگاری خانه‌های مسکونی با فرهنگ بومی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهنار اشرفی رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه گفت: همواره در محوطه‌های میراثی که فعال و زنده هستند بین اصول و ظوابط حفاظتی و نیازهای امروز و تکنولوژی چالش وجود داد.

وی تصریح کرد که به منظور رفع این معضل و رعایت اصول حفاظتی در محوطه‌های میراثی در کنار حفظ آداب و سنن گذشته مجموعه نشست هایی را برگزار کرده ایم تا با بهره گیری از نظرات کارشناسان بتوانیم هر دو نیاز را مرتفع سازیم.

اشرفی افزود:در این بررسی‌ها معماری بومی روستایی روستای میمند به عنوان نمونه انتخاب شد و با دعوت از گروه‌های فعال در حوزه‌های مرتبط با موضوع سعی کردیم طرح‌های بومی مورد نیاز مردم که تمام اصول حفاظتی را نیز رعایت کردند ارایه دهیم.

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد که در نشست طراحی مسکن بومی با مردم نحوه استفاده از انرژی‌های پاک ، مسکن بومی ، طرح هایی شرکت کننده در مسابقه و... مورد بررسی قرار گرفت.

اشرفی با بیان اینکه این کارگاه و نشست‌ها می‌تواند نتیجه و تجربه ای برای سایر سایت‌ها باشد خاطر نشان کرد: در این کارگاه‌ها سعی کردیم با استفاده از شیوه‌های زیست بومی به جزییات اجرایی نزدیک شویم.

وی اظهار داشت: با تدقیق طرح‌ها ، همفکری مردم محلی، بهره گیری از استادکاران در کنار احترام به طرح‌های بومی در نظر داریم طرح‌هایی را در زمینه طراحی مسکن بومی ایجاد کنیم که علاوه بر نیاز مردم تمام اصول حفاظتی را هم در بر گیرد.

کد خبر 303532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha