یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران تأیید کرد که بی‌کیفیت‌ترین شیر در مدارس عرضه می‌شود.

مدرسه و دانش آموز

به گزارش ايسنا رضا باكري در نشست هم‌انديشي صنايع لبني شمال كشور با گلايه از كيفيت شير مدارس گفت: بايد يك‌ميليون و 300هزارتن شيري كه خريداري مي‌كنيم و در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌دهيم باكيفيت‌ترين شير باشد و در مسير سلامت مدارس قرار گيرد نه اينكه از طريق مناقصه بدترين شيرها را خريداري كنيم.

وي با تأكيد بر اينكه امروزه چه بخواهيم چه نخواهيم با تهي شدن جيب مصرف‌كننده ناچاريم آتش‌بس قيمت‌ها را اعلام كنيم، افزود: «بايد راهكار نويني را براي سودآوري انتخاب كنيم و هيچ راهكاري با ابزار قيمت‌ها براي حل معضل دامداران و صنايع لبني وجود ندارد.هر تلاشي براي افزايش قيمت شير و قيمت فرآورده لبني به‌منظور سود و زيان واحدهاي صنايع لبني از طريق جيب مصرف‌كننده بي‌نتيجه است.»

پيش از اين نيز رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور هم به استناد تحقيقات انجام شده كيفيت شيرهاي توزيعي در مدارس را پايين ارزيابي و وضعيت درشت‌مغذي‌هايي مانند انرژي و پروتئين را در اين شير‌ها نامناسب اعلام كرده بود.

انتقاد‌ها از كيفيت شير مدارس در حالي است كه با وجود اصرار مسئولان آموزش و پرورش بر باكيفيت بودن اين شير، والدين و دانش‌آموزان از شير‌هاي توزيعي در مدارس رضايت ندارند. در يك نمونه مدتي قبل 12دانش‌آموز مدرسه دخترانه نداي آزادي قائمشهر با نوشيدن شير رايگان دچار مسموميت و راهي مركز بهداشتي و درماني شدند. بهمن‌ماه سال گذشته نيز اداره‌كل استاندارد استان كرمانشاه پس از 40مورد نمونه‌برداري و آزمون از شير مدارس، توزيع برخي از آنها در مدارس اين استان را متوقف كرد.

اين در حالي است كه اسفنديار چهاربند، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتداي سال تحصيلي گذشته شير توزيعي در مدارس را شير نيمه‌چرب، استاندارد، ويژه و داراي بالاترين كيفيت در مقايسه با ساير شيرها دانست.حالا كمتر از 2ماه مانده به آغاز سال تحصيلي هر چند براساس تجربه سال‌هاي گذشته اميدي به توزيع به موقع شير مدارس نيست اما نگراني‌ها درباره كيفيت اين شير‌ها بيشتر شده است.

کد خبر 303437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha