جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری مراسم حماسه پاوه با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، راهیان نور و مردم همیشه در صحنه پاوه خبر داد.

حماسه پاوه

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرادعلی محمدی در نشستی در این خصوص گفت: حماسه تاریخی پاوه منبعث از پیام ملکوتی امام خمینی(ره) است که همچون نفس مسیحایی، پاوه را صحنه اتحاد و همدلی نیروهای انقلابی کرد.

وی گفت: مردم خداجوی شهرستان پاوه هرگز اقدامات مذبوحانه و کینه‌توزانه ضد‌انقلاب خبیث و رشادت‌های دلیر مردان و شیر زنان را در این حماسه از یاد نخواهند برد و این مهم برای همیشه تاریخ همچون نگینی درخشان بر انگشتری تاریخ خواهد درخشید.

محمدی افزود: مراسم گرامیداشت حماسه پاوه با مشارکت سپاه استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ادارات شهرستان پاوه برگزار خواهد شد.

پرویزایده پور فرمانده پاوه نیز حماسه پاوه را زیباترین تصویر دلدادگی مردم و رزمندگان به امام راحل عنوان کرد و گفت: مردم پاوه در لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) در حماسه پاوه و در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به شهرستان پاوه ثابت کردند که گوش به فرمان رهبری هستند.

وی گفت: پیشمرگان کرد مسلمان نیز طی دوران دفاع مقدس همچون سدی پولادین در برابر نقشه‌های شوم ایادی استکبار مقاومت کردند.

سرهنگ نورعلی عبدی فرمانده سپاه پاوه نیز گفت: امنیت امروز اورامانات مدیون دلسوزی‌های امام و رهبری، خون شهدا، ایثار رزمندگان و حضور پر افتخار مردم است و حماسه پاوه مردم شهرستان پاوه سند افتخار برای مردم این شهرستان و برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: با مشارکت نهادهای انقلابی در استان و شهرستان برنامه‌های متنوعی برای سالگرد حماسه پاوه تدارک دیده شده است.

مرداد سال 1358 شهر پاوه به محاصره گروهک‌های ضد انقلاب درآمد که با مقاومت مردم و ایثار شهید چمران و در پی پیام تاریخی امام(ره) حصر پاوه در هم شکست.

کد خبر 303272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha