همشهری آنلاین: متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: مصرف غذاهای سرخ کرده و روغن‌های نامناسب, مصرف نان‌ و برنج بدون سبوس و نمک نامرغوب موجب بیماری افراد جامعه شده است بنابراین اساس درمان مردم بر مبنای غذای سالم است.

غذای سالم اساس درمان بیماری‌هاست

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم, محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، مشاور طب سنتی, اظهار داشت: چندین سال است که جامعه ما دچار بحران شده است.

به گفته وی در بعضی از زمینه‌ها مخصوصاً بیماری‌هایی مانند سرطان, دیابت, آلزایمر و میگرن بروز پیدا کرده است که من معتقد هستم همه این بیماری‌ها ناشی از سو تغذیه است به معنای اینکه افراد غذاهای بد مصرف کرده‌اند و به سوء تغذیه دچار شده‌اند.

غذاهای سرخ کرده, برنج و نان بدون سبوس عامل بیماری مردم

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، مشاور طب سنتی افزود: بدی غذاها, مصرف غذاهای سرخ کرده و روغن‌های نامناسب, مصرف نان‌های بدون سبوس و برنج بدون سبوس و نمک نامرغوب همه این موارد موجب شده است که مردم به سمت به بیماری‌ها سوق پیدا کنند.

تغییر الگوی صحیح تغذیه تنها راه درمان بیماری‌ها و پیشگیری از آن است

دریایی اضافه کرد: تنها راه این است که تغییر الگوی صحیح تغذیه را در ایران داشته باشیم. بسیاری از بیماری‌های ما طبق آنچه که در روایات اسلامی و طب شیعه و اهل بیتمان, اساس درمان مردم را بر مبنای غذای سالم می‌دانند.

وی ادامه داد: اگر در قرآن ملاحظه کنید, در آموزه‌های آن می‌فرماید که: (فلینظر الانسان الی طعامه) یا در جای دیگر می‌فرماید که (یا ایها الرسل کلوا من الطیبات و عملوالصالحات) اینجا کاملاً رابطه اورگانیک بین غذا و عمل صالح مشخص می‌شود و خداوند متعال همانطوری که قسم به کهکشان‌ها خورده, قسم به غذا نیز خورده است (والتین والزیتون).

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، مشاور طب سنتی خاطرنشان کرد: بنابراین اهمیت غذا در سلامت مردم و در سلامت جامعه رکن اساسی سلامت همه آحاد جامعه می‌تواند باشد.

با الگوی صحیح تغذیه 90 درصد از مشکلات ناشی از بیماری‌ها رفع خواهد شد

دریایی یادآور شد: اگر ما الگوی صحیح تغذیه را در جامعه پیاده کنیم, فکر می‌کنم که حدود 90 درصد از مشکلاتی که مربوط به بیماری‌ها به وجود آمده‌اند, رفع خواهد شد.

کد خبر 303163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha