چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران برای اولین بار میزبان برگزاری مراسم جهانی انرژی شده است که با حضور نمایندگان سبز ۱۴۰ تا ۲۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

ایران میزبان مراسم جهانی انرژی

به گزارش ايرنا، شیما استوار دبیر اجرایی مراسم جهانی انرژی روز سه‌شنبه گفت: مراسم جهانی انرژی هر ساله در کشورهای مختلف دنیا در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در آن دریافت‌کنندگان جوایز سبز معرفی می‌شوند.

وی افزود: امسال بخش ملی این مراسم در قالب "دهمین دوره همایش مدیریت سبز" 29 تا 30 دی ماه در برج میلاد برگزار می‌شود که در آن نهاد و شرکت‌هایی که در طول سال جوایز زیست محیطی دریافت کرده‌اند معرفی و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این جوایز از طرف جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی صادر می‌شود که در ایران اهدا کننده این جوایز انجمن مدیریت سبز ایران است.

استوار ادامه داد: امسال همزمان با دهمین دوره همایش مدیریت سبز 29 و 30 دی ماه برابر با 19 و 20 ژانویه 2016، مراسم بین‌المللی آن نیز با حضور نمایندگان سبز 140 تا 200 کشور دنیا در ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم کشورهایی که موفق به دریافت جایزه بنیاد جهانی انرژی در طول سال شده‌اند اعلام و به دنیا معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی مراسم جهانی انرژی گفت: کشورهای مختلف از لحاظ فعالیت در 5 موضوع آب، زمین، انرژی، هوا و جوانان مورد بررسی قرار گرفتند و بعد از داوری برای دریافت جایزه مناسب تشخیص داده شدند که در این مراسم معرفی می‌شوند.

استوار با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم جهانی در ایران افزود: این مراسم برای اولین بار در سال 1999 آغاز شد و تاکنون در کشورهایی مانند رواندا، ژاپن، برزیل، اتریش و چک اسلواکی برگزار شده است که امسال با رایزنی‌های انجام شده موفق به میزبانی این مراسم در ایران شدیم.

کد خبر 303145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha