دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

مشکلات دولت اوباما با نمایندگان کنگره بر سر توافق هسته‌ای این روزها ارتباط مستقیمی با شخص نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیدا کرده و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا نهایت تلاش‌های خود را به‌کار گرفته تا هر طور که شده نمایندگان آمریکایی از راهنمایی‌های نتانیاهو درباره موضوع هسته‌ای ایران بی‌نصیب نمانند!

نتانیاهو

حتي اگر شده آنها را به بهانه تفريح به هتل‌هاي 5ستاره سرزمين‌هاي اشغالي ببرند تا بيش از پيش در معرض تطميع و البته تبليغات صهيونيست‌ها قرار بگيرند.

در يكي‌دو روز گذشته خبرهايي منتشر شد مبني بر اينكه قرار است تعدادي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريكا در ايام تعطيلات تابستاني كنگره راهي سرزمين‌هاي اشغالي شده و امروز نخستين گروه آنها با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ديدار كند. به نوشته روزنامه صهيونيستي اورشليم‌پست، تا 3هفته آينده در مجموع 81نفر از اعضاي مجلس نمايندگان آمريكا كه حدود 20درصد نمايندگان آن‌را تشكيل مي‌دهند، راهي سرزمين‌هاي اشغالي مي‌شوند كه از اين تعداد 26نفر عضو حزب دمكرات هستند و امروز قرار است با نتانياهو ديدار كنند، البته روزنامه انگليسي گاردين تعداد نمايندگاني كه امروز با نتانياهو در بيت‌المقدس ديدار مي‌كنند را 60نفر اعلام كرده است. قرار است. سفر نمايندگان آمريكايي كه از جانب لابي صهيونيست‌ها در آمريكا موسوم به ايپك برنامه‌ريزي شده، آگوست هر سال انجام مي‌شود و به نوشته پايگاه نشنال ژورنال، در 14سال گذشته بيش از 9.4ميليون دلار براي آن هزينه شده، اما سفر امسال با توجه به تلاش‌هاي ضدايراني رژيم صهيونيستي براي سنگ‌اندازي در مسير توافق هسته‌اي، از اهميت فوق‌العاد‌ه‌اي براي تل‌آويو برخوردار است.

تلاش ديگري هم كه شخص نتانياهو براي مقابله با توافق هسته‌اي در روزهاي آتي برنامه‌ريزي كرده سخنراني‌اي است كه قرار است به‌صورت اينترنتي و ماهواره‌اي براي آمريكايي‌ها پخش شود و نتانياهو در آن به باور خود، اشكالات توافق را برشمرده و افكار عمومي و در نهايت، نمايندگان كنگره را عليه توافق تحريك كند. گفته شده ۱۰۰‌گروه يهودي و صهيونيستي حامي سياست‌هاي نتانياهو در آمريكا با محوريت ايپك درصدد پخش مستقيم اين سخنراني در سرتاسر آمريكا هستند. اوباما در جريان صحبت تلفني‌اي كه چند روز قبل با گروه‌هاي حامي توافق هسته‌اي داشت، رقم 20ميليون دلار بودجه صهيونيست‌ها براي سنگ‌اندازي در مسير تصويب توافق در كنگره كه پيش از آن هم مطرح شده‌ بود را اعلام كرد كه عمدتا هم در تبليغات تلويزيوني مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما رسانه‌هاي غربي ديروز مدعي شدند ايپك بودجه‌اي ۴۰‌ميليون دلاري را براي تبليغ در آمريكا ضد‌توافق اختصاص داده و حتي اين احتمال مطرح شده است كه يك ميلياردر يهودي به نام شلدون ادلسون كه صاحب كازينوهاي زنجيره‌اي در آمريكاست تا 100ميليون دلار براي اين كارزار هزينه كند.

کد خبر 302931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha