همشهری آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق احتمالی هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ را که در پایتخت اتریش مراحل آخر و نفس گیر خود را سپری می‌کند، محکوم کرد و گفت که کشورهای بزرگ تسلیم شروط ایران شده‌اند.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی و ترس از آنچه افزایش قدرت ایران بعداز توافق هسته‌ای نامید، گفت که اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران در روز جهانی قدس نشان داد ایران سیاست‌های خود را بدون تغییر ادامه خواهد داد.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بعداز توافق هسته‌ای نیز مبارزه با استکبار جهانی ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، حسن روحانی رییس جمهوری ایران هم راهپیمایی مردم را در این روز با حضور در خیابان‌های تهران رهبری کرد در حالی که پرچم های آمریکا و اسراییل به آتش کشیده شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: این راهپیمایی در حالی در تهران برگزار شد که قدرت‌های بزرگ در وین به ایران هر روز که از مذاکرات می گذرد، امتیازهای بیشتری حتی در قضایایی که آنها را در توافق موقت امضا شده در لوزان خطوط قرمز خواندند، داده‌اند.

وی با بیان اینکه توافق لوزان هم برای رژیم صهیونیستی یک توافق بد بود، ادعا کرد که عقب نشینی‌های قدرت‌های بزرگ و دادن امتیازهای بیشتر به ایران راه آن را برای دستیابی به « بمب‌های هسته‌ای» هموار می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نمی توانیم نگرانی خود را از سرازیر شدن میلیاردها دلار به ایران بعداز توافق هسته‌ای و استفاده تهران از آنها برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌هایش ابراز نکنیم.

وی گفت که ایران هرگز حاضر نشده از مواضع خود عقب نشینی کند و همواره بر مبارزه با اسراییل تاکید کرده است.

علاوه بر نتانیاهو، یوفال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که مامور اداره ارتباطات با غرب برای مقابله با پرونده هسته‌ای ایران است، گفت که توافق هسته‌ای با ایران در چند روز آینده امضا می‌شود و این بیانگر ضعف قدرت‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه ایران گسترش سانتریفیوژها را ادامه خواهد داد، ادعا کرد که نظام کنترل برنامه هسته‌ای ایران ناکارآمد خواهد بود.

اشتاینس به طور تلویحی به شکست تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توافق هسته‌ای اعتراف کرد و گفت که یک توافق بسیار بدتر از آنچه انتظار داشتیم در حال امضا شدن است.

تزیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی هم به نتانیاهو پیشنهاد کرد، به جای تحریم همکاری با دولت آمریکا، سیاست‌هایش در قبال این کشور را با توجه به توافق هسته‌ای با ایران داری موشک‌های بالستیک، تعدیل کند.

کد خبر 300902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha