یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشت شهر نیویورک اعلام کردند چهارمین فرد مبتلا به بیماری لژیونر در پی شیوع این بیماری در شهر که تاکنون منجر به ابتلای ده‌ها نفر شده‌است،‌ جان خود را از دست داد.

باکتری

براساس گزارش فاكس نيوز، مقامات بهداشت شهر نيويورك روز يكشنبه دوم آگوست 2015 در بيانيه‌اي اعلام كردند تاكنون 65 نفر مبتلا به اين بيماري شناسايي شده و 55 نفر از آنها در بيمارستان بستري شده‌اند درحالي كه 20 نفر ديگر نيز از بيمارستان مرخص شده‌اند.

باكتري لژيونلا در هتل اوپرا هاوس در برانكس نيويورك كشف رديابي شد، و به گفته مقامات پنج ساختمان از 22 ساختماني كه در جنوب منطقه برونكس واقع شده‌اند پس از مثبت بودن تست آلودگي به عنوان مراكز آغاز شيوع بيماري معرفي شده‌اند.

بيماري لژيونر، نوعی بیماری سینه‌پهلو است که توسط باکتری‌های گرم منفی بی هوازی از سرده لژیونلا ایجاد می شود. علائم بالینی در ابتلا با گونه‌های دیگر از اين باكتري خفیف بوده و شبیه به آنفلوآنزا است ولی در گونه پنوموفیلا سینه‌پهلوی حاد بروز كرده و احتمال مرگ مبتلا نيز وجود دارد. اين بيماري زماني شيوع پيدا مي‌كند كه منابع آب به باكتري عامل بيماري آلوده شوند، اين باكتري‌ها به ريه انسان حمله مي‌كنند. در سال جاري در سرتاسر آمريكا دو هزار و 400 مورد ابتلا به اين بيماري گزارش شده‌است.

کد خبر 302837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha