شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین کنسرت ارکستر بادی تهران در نخستین اجرای عمومی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

کنسرت «ارکستر بادی تهران» به همت انجمن موسیقی ایران،‌ ساعت 20 پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 شهریور 86 در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

"سینا ذکایی"‌سرپرست ارکستر بادی تهران با اعلام خبر فوق گفت:‌ «این نخستین ارکستر بادی ایران است که سال گذشته فارغ التحصیلان هنرستان موسیقی پسران تهران آن را تشکیل داده اند. بعد از حضور موفق در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر و نیز اجرایی با شکوه در شهر کرمان،‌ نیمه شهریور ماه جاری این ارکستر نخستین اجرای عمومیش را در تهران و در فضای باز فرهنگسرای نیاوران عرضه می‌کند.»

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران وی اعلام کرد: »ارکستر بادی تهران در این اجرا قطعاتی از موسیقی کلاسیک و جاز ساخته آهنگسازان به نامی نظیر موتزارت، ‌الگار،‌ درامس،‌ روساس و ... را اجرا خواهد کرد که در بخش دوم قطعه‌ای از کروی، ‌آهنگساز ایرانی، ‌نیز اجرا خواهد شد این قطعات با سازهایی نظیر فلوت، ابوا، ساکسیفون،‌ ترمپت، درامس، کنتباس و ... نواخته می شوند.

«ذکایی» گفت:‌ میانگین سنی ارکستر 22 نفره بادی تهران 20 سال است که دستکم هریک از آنها 8 سال است به طور حرفه‌ای ساز می‌زنند و تجربه نواختن در ارکسترهای گوناگون را با خود دارند.

وی گفت:‌ برای آنکه موسیقی تفکر برانگیز کلاسیک را با سطح سلیقه ایرانی همراه کنیم و زمینه‌ای را فراهم آوریم تا مردم با اقبال بیشتری به قطعات فاخر موسیقی کلاسیک گوش فرا دهند با بهره مندی از سازهایی نظیر «درامز» سعی شده است قطعات تطبیق بیشتری با حس ایرانی پیدا کند و مردم شاهد اجرایی متفاوت از قطعات کلاسیک و جاز باشند.»

«ذکایی» در پایان از همکاری بی شائبه انجمن موسیقی ایران برای شکل گیری این کنسرت بسیار قدردانی کرد.

«کنسرت ارکستر بادی تهران» در راستای برپایی کنسرت های ارزشمند موسیقی و آشتی مردم با موسیقی فاخر توسط انجمن موسیقی ایران برپا می‌شود.

کد خبر 30267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز