همشهری آنلاین: فرمانده پایگاه شهید یاسینی بوشهر گفت: پایگاه شهید یاسینی بوشهر در هشت سال دفاع مقدس بیشترین و موثرترین مأموریت‌های آفندی و پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی را به منظور حراست از پایانه نفتی خارک که قلب اقتصادی کشور به شمار می‌آید را انجام داده است.

اسماعیل لشکری

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه شهید یاسینی بوشهر با اشاره به این موضوع که این پایگاه در سال 1344 و با هدف تامین امنیت هوایی کشور و جلوگیری از تعرض هواپیماهای متخاصم و مهاجم در منطقه جنوب کشور تاسیس شده استتوضیح داد: پوشش کاروان‌های نفتی و تجاری با بهره گیری از هواپیماهای F4 وF14 از ماموریت‌های اصلی خلبانان تیزپرواز پایگاه شهید یاسینی در هشت سال دفاع مقدس بود و در این راستا این پایگاه، بیشترین و موثرترین مأموریت‌های آفندی و پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی را به منظور حراست از پایانه نفتی خارک که قلب اقتصادی کشوربه شمار می‌آید را انجام داده است.

وی ادامه داد: پایگاه شهید یاسینی با انجام 10780 سورتی پرواز جنگی و تقدیم 84 شهید پاک باخته که 62 تن از این شهدای بزرگوار از خلبانان هستند، برگ‌های زرینی را در تاریخ سراسر حماسه نیروی هوای رقم زده است. گردان 61 شکاری پایگاه شهید یاسینی با تقدیم شهیدان بزرگواری چون دوران، یاسینی، خلعتبری و انجام عملیات‌های موثر توسط این اسطوره‌ها، گل سرسبد گردان‌های عملیاتی نیروی هوایی به شمار می‌رود.

امیر سرتیپ دوم لشکری با بیان اینکه محدوده مأموریت پایگاه شکاری شهید یاسینی از سرباز تا پرواز است بیان کرد: کارکنان فنی سرپنجه‌های پایگاه هستند و کلیه مأموریت‌های پروازی این پایگاه با اعتماد و ایمان خلبانان به تجارب و تخصص کارکنان فنی انجام می‌شود. ما در آموزش خلبانان و کارکنان فنی از تجربه و تخصص پیشکسوتان بهره ی لازم را می‌بریم.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی در پایان با اشاره به وجود شریان اصلی صادرات نفت و گاز کشور، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و منطقه پارس جنوبی در منطقه جنوب تاکید کرد: هم اکنون نیز پایگاه شهید یاسینی علاوه بر انجام ماموریت‌های تاکتیکی و رزمی، مأموریت پوشش هوایی و حراست از آسمان میهن اسلامی و شریان اقتصادی کشور را با استفاده از هواپیماهای F4 بر عهده دارد.

کد خبر 302571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha