یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرد که شیوع نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) در این کشور پایان یافته است.

به گزارش بی‌بی‌سی هوانگ کیو - آهن گفت، در 23 روز گذشته مورد جدیدی از مرس گزارش نشده است و به این ترتیب مردم «اکنون می‌توانند نگرانی را کنار بگذارند.»

او همچنین به خاطر پاسخ دولت به شیوع این ویروس که به شدت از آن انتقاد شده بود، عذرخواهی کرد.

اما سازمان جهانی بهداشت (دبلیو اچ او)‌ با این نتیجه‌گیری مخالف است. یک سخنگوی دبلیو اچ او گفت، لازم است 28 روز - یعنی دو برابر دوره پنهانی یا کمون ویروس مرس- بگذرد تا بتوان شیوع مرس در کره جنوبی را پایان‌یافته اعلام کرد. آخرین مورد ثابت‌شده مرس در کره جنوبی در 4 ژوئیه (13 تیر) اعلام شد.

کوون دوک-چئول، وزیر بهداشت کره جنوبی گفت اقدامات احتیاطی از جمله غربالگری در فرودگاه همچنان ادامه خواهند یافت، «تا زمانی که به پایان رسمی این وضعیت برسیم.»

او افزود: «ما هنوز با افراد زیادی مواجهیم که از خاورمیانه به کشور می‌آیند، بنابراین همیشه امکان دارد بیماران جدیدی بتوانند وارد شوند.»

مرس که در 26 مه (5 خرداد) بوسیله مردی که از خاورمیانه به کره جنوبی بازگشته بود، در این کشور شیوع یافت برای نخستین بار در سال 2012 شناسایی شد.

کره جنوبی که تنها منطقه شیوع بیماری در خاور میانه بوده است، عفونت 186 نفر شامل 36 مورد مرگ را تأیید کرده است.

دولت به واکنش کند به این بحران متهم شده است، به خصوص که اغلب عفونت‌ها در مراکز بهداشتی رخ دادند که به طور کافی برای یک بیماری واگیر آماده نبودند.

شیوع بیماری و قرنطینه و محدودیت‌ها در زندگی روزانه در پیامد آن، اثری مصیبت‌بار اقتصاد کره جنوبی گذاشت و به افت 40 درصدی بازدیدکنندگان خارجی انجامید.

هفته گذشته دولت کره جنوبی اختصاص یک بسته مالی 11.5 تریلیون وونی (9.8 میلیارد دلاری) را برای کمک به اقتصاد تضعیف‌شده این کشور تصویب کرد.

کد خبر 302430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha