همشهری آنلاین: رییس هیات معارف جنگ و مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی گفت: مسوولان و مردم با برخورداری از بصیرت لازم می توانند حیله های دشمنان را شناسایی و با آن ها مقابله کنند.

ناصر آراسته

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر، امیر سرتیپ ناصر آراسته، در دوره های آموزشی معارف جنگ در این پادگان افزود: مسوولان بلندپایه کشور و مردم، همیشه با حضور در صحنه های انقلاب جلودار حرکت ها بودند و آنها شایسته تقدیر هستند.

وی اظهار کرد: پیشرفت علوم در طول سال های گذشته، هیچ تاثیری بر روی ارتقای سطح اخلاقی و روانی مردم جهان نداشته بلکه با پیشرفت علم، جنایت ها و جنگ ها در جهان افزایش یافته است.

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی گفت: مهم ترین دلایل جنگ ها و جنایت ها در جهان کنونی، ناشی از غفلت مردم از وجود خداوند متعال بوده و بسیاری از جنگ هایی که در طول سالیان گذشته رخ داده نشان دهنده شقاوت محض در جهان است.

امیر سرتیپ آراسته، جنگ ها در دفاع از جان انسان ها را سعادت محض عنوان کرد و ادامه داد: واقعه عاشورا و جنگ تحمیلی هشت ساله ایران در برابر رژیم بعثی از جمله این جنگ هاست.

وی گفت: در تاریخ پنج هزار ساله بشر 14 هزار جنگ اتفاق افتاده که تلفات انسانی آن چهار میلیارد نفر بوده یعنی هر چهار ماه یک جنگ روی داده است.

رییس هیات معارف جنگ و مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی ، یادآوری کرد: در این مدت 83 میلیون نفر بر اثر سوانح طبیعی، تصادف ها و بیماری های نادر جان خود را از دست داده اند.

آراسته، افزود: هر چه به قرن بیستم نزدیک شده ایم، آمار جنگ ها افزایش یافته و اکنون نیز این جنگ ها در حال افزایش است.

وی، با اشاره به تعداد جنگ های قرن 20 گفت: در طول این قرن 318 جنگ در جهان رخ داده که در آن ها 250 میلیون نفر کشته شده اند.

امیر سرتیپ آراسته، ادامه داد: براساس منابع موجود، از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، قرار بود 11 جنگ علیه نظام اسلامی راه اندازی شود که با ایستادگی و مقاومت ملت ایران، این جنگ ها خنثی شد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ارزش والای شهیدان در جامعه، یادآوری کرد: عزت و عظمت وجودی شهیدان در سایر افراد جامعه وجود نداشته و امیر سپهبد علی صیاد شیرازی یک اسطوره در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

دوره های آموزشی معارف جنگ با هدف آشنایی نسل جوان با نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس در پادگان 03 شهید برخوردای عجب شیر برگزار شد.

این دوره های آموزشی با هدف آشنایی نسل جوان با نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس با استفاده از توانمندی فکری اساتید، متشکل از فرماندهان عالی جنگ و پیشکسوتان دفاع مقدس و کسانی که خود در صحنه های نبرد حضور فعال داشتند، برای سربازان دوره آموزشی لیسانس این پادگان برگزار شد.

شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

کد خبر 302387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha