همشهری آنلاین: معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما نظامی هستیم و اصلی ترین وظیفه ما این است که تهدیدات دشمن را به درستی بشناسیم، مساله دشمن شناسی یک اصل اساسی برای ما است.

جزایری

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری با حضور در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش افزود: ایجاد، شکل گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران به نام «الله» است و هیچ حکومتی در جهان مانند آن نیست و علت تمامی دشمنی هایی که علیه کشور ما می شود در همین کلمه خلاصه می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ انقلاب اسلامی ایران موجب شد که حرف های جدید مطرح شود و لیبرال دموکراسی را که گل سرسبد غرب و فرهنگ مادی بود را به چالش بکشد. دشمن و در راس آن آمریکا فکر می کردند که می توانند به سرعت جمهوری اسلامی را دچار خسارت و فروپاشی کنند، اما به حول قوه الهی، رزمندگان اسلام با فداکاری و با علم و جانفشانی نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند.

سردار جزایری افزود: امروز با تهاجم فرهنگی گسترده ای مواجه هستیم و نکته قابل ذکر این است که جنگ سخت با شلیک نخستین گلوله خود را نشان می دهد اما جنگ نرم در بسیاری از موارد نفوذ صورت می گیرد، تصرف واقع می شود، تغییر و دگرگونی روی می دهد و تازه آثارش نمایان می شود. باید در این حوزه هم از خود دفاع کنیم و به تغییراتی که در واژه ها شده توجه داشته باشیم، جنگ در زمان های گذشته جنگ تجهیزات و نظامی و نظایر آن بود، اما حالا تعاریف و تعابیر تغییر کرده اند. جنگی که به شدت در این دنیا در حال انجام است دیگر مربوط به حوزه نظامی نیست.

وی با اشاره به چند نمونه استراتژی دفاعی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ استقلال همه جانبه، حفظ تمامیت ارضی، حفظ همه مسلمانان جزء قانون اساسی ما است. تمامیت ارضی گاهی حفظ تمامی مرزهای مملکت است و گاهی حفظ مغز و روح است و گاهی دفاع از امت اسلامی است. برای حضور در این عرصه باید قوی بود، با شعار نمی شود کار را پیش برد و زمینه ها را فراهم آورد و برای اینکار باید مجموعه تهدیداتی که بر ما وارد می شود را بشناسیم و به دفع همه جانبه از آنها بپردازیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید بدانیم مدل مهندسی دشمن چگونه است و تاکتیک ها و ابزارهایش چیست، عنوان کرد: ما که نظامی هستیم اصلی ترین وظیفه ما این است که تهدیدات دشمن را رصد کنیم، مساله دشمن شناسی یک اصل اساسی برای ما است. این یک مساله مربوط به تمامی حوزه هاست. روند نظام مقدس جمهوری اسلامی این را نشان می دهد که این نظامی که به نام ائمه اطهار(ع)، با دست با کفایت امام(ره) و با خون شهیدان شکل گرفته به راه خود ادامه می دهد و سازش نمی پذیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: حال که این لباس را پوشیدیم تصمیم بگیریم و با خداوند متعال عهدی ابدی ببندیم که در این راه از پای نمی نشینیم و تمامی تلاش خود را خواهیم کرد، چه پیروز شویم و چه خدای ناکرده شکست بخوریم مهم این است که در این عرصه وظیفه خود را که همان پاسداری از دین خدا در برابر دشمن است به انجام برسانیم.

کد خبر 304101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha