همشهری آنلاین: رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت از پایلوت بسته خدمتی جهت پیشگیری و درمان اعتیاد در کودکان و نوجوانان خبر داد و جزییات این طرح را تشریح کرد.

به گزارش ايسنا، دکتر علیرضا نوروزی درباره سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه اعتیاد کودکان و نوجوانان، گفت: سیاست ما این است که درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان در سطوح فوق تخصصی و زیر نظر فوق‌ تخصص‌های روانپزشکی کودکان و نوجوانان انجام شود.

وی افزود: همچنین در جاهایی که دسترسی به همکاران فوق تخصص وجود ندارد از متخصصان روانپزشکی استفاده شود. در حال حاضر ما در چهار شهر برنامه پایلوت درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کنیم. البته این چهار شهر پایلوت با توجه به مشکلات بیشتری که در آنها وجود داشته انتخاب شدند و عبارتند از زاهدان، بیرجند، کرمان و تهران.

وی در توضیح جزییات بسته خدمتی وزارت بهداشت برای درمان اعتیاد در کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: در حال‌ حاضر در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گروهی از همکاران فوق تخصص، متخصص و اساتید حوزه اعتیاد به صورت خاص در حال تدوین راهنمایی برای یک بسته خدمتی در حوزه اعتیاد و اختلالات مصرف مواد در کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر هستند که در این بسته خدمات سلامت مورد نیاز را در حوزه اعتیاد کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر مانند کودکان خیابانی برای ما تهیه می‌کنند.

نوروزی همچنین از تدوین یک بسته مددکاری در زمینه اعتیاد کودکان نیز خبر داد و گفت: به زودی ما کارگاه‌های ظرفیت‌سازی این بسته مددکاری را برگزار می‌کنیم. در این بسته‌ها خدمات پیشگیری اولیه قرار دارد؛ به این معنی که چه کمک‌هایی می‌توان به افرادی که هنوز گرفتار اعتیاد نشده‌اند، ارایه کرد تا گرفتار نشوند. علاوه بر خدمات پیشگیری، خدمات درمانی نیز در این بسته وجود دارد تا اگر فردی مصرف کننده مواد است، با اقدامات تعیین شده در این بسته‌ها درمان شود.

کد خبر 301945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha