جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

پزشک سرشناس اردبیلی وقتی برای ملاقات با پسر جوانی راهی آپارتمان او شد خبر نداشت که قربانی جنایتی خونین خواهد شد.

پزشک مقتول

ساعت از 11صبح پنجشنبه گذشته بود كه پسر جواني با اورژانس اردبيل تماس گرفت و مدعي شد مردي در خانه‌اش با ضربات چاقو مجروح و دچار خونريزي شديدي شده است. به‌دنبال اين تماس، ماجرا به پليس گزارش شد و تيمي از امدادگران راهي محل حادثه در طبقه پنجم آپارتماني 6 واحدي در يكي از محله‌هاي اردبيل شدند.

اين آپارتمان محل زندگي جواني حدودا 23ساله بود كه از مدتي قبل آن را اجاره كرده و به‌تنهايي در آنجا زندگي مي‌كرد. وقتي مأموران و امدادگران وارد آپارتمان شدند پيكر نيمه‌جان مردي را ديدند كه داخل پذيرايي افتاده و خون زيادي از او رفته بود. جوان صاحبخانه نيز وحشتزده كنار مرد مجروح ايستاده و منتظر بود امدادگران او را نجات دهند. وقتي امدادگران اعلام كردند كه اميدي به زنده ماندن مرد مجروح نيست، جوان صاحبخانه قصد فرار از آنجا را داشت كه مأموران متوجه نيت او شدند و وي را دستگير كردند.

با مرگ مرد مجروح، مشخص شد كه او اصغر پيرزاده، فوق‌تخصص انكولوژي و سرطان است كه يكي از پزشكان سرشناس اردبيل به شمار مي‌رفت. اين مرد ساعاتي قبل از حادثه به دعوت جوان 23ساله(قاتل) به آپارتمان او رفته و در نهايت در آنجا با ضربات چاقو به قتل رسيده بود.

ناصر عتباتي، دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مقتول با خودروي شخصي خود و به دعوت قاتل به منزل وي مراجعه كرده و در آنجا به قتل رسيده است. وي ادامه داد: متهم پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد و براساس تحقيقاتي كه تا‌كنون انجام شده، هيچ‌گونه رابطه‌اي بين قاتل و مقتول وجود نداشته است و آنها از حدود 4‌ماه قبل همديگر را مي‌شناختند و انگيزه قتل نيز مسائل بيماري و پزشكي نيست و در حال حاضر تحقيقات مقدماتي در اين پرونده تكميل شده است.

دادستان عمومي و انقلاب استان اردبيل با تسليت به خانواده متوفي اطمينان داد كه اين موضوع با جديت رسيدگي مي‌شود.

اما آنچه پس از اين جنايت هولناك بازتاب وسيعي مخصوصا در شبكه‌هاي مجازي پيدا كرد، اخباري بود كه در آنها آمده بود پزشك سرشناس هنگام ويزيت يكي از بيماران سرطاني توسط همراه او به قتل رسيده يا اينكه قاتل، يكي از بيماران مرد پزشك بوده است. حتي برخي وزير بهداشت را مخاطب قرار داده و از وضعيت برخورد با جامعه پزشكي گله كرده بودند.

تا جايي كه رئيس سازمان نظام پزشكي با ارسال نامه‌اي از استاندار، دادستان و نيروي انتظامي خواست به طور ويژه به اين موضوع رسيدگي شود و هر گونه خدشه به جايگاه جامعه پزشكي كشور را به شدت محكوم كرد. حال اينكه به گفته دادستان اردبيل، همه اخباري كه در اين مدت در فضاي مجازي منتشر و در آنجا اعلام شده كه مقتول هنگام ويزيت يكي از بيمارانش توسط همراه او به قتل رسيده، كذب محض است و صحت ندارد و هيچ انگيزه كاري و شغلي در اين جنايت وجود ندارد.

از سوي ديگر انتشار اخبار دروغين درباره اين جنايت حتي باعث شد كه وزير بهداشت نيز به ماجرا واكنش نشان داده و تصميم بگيرد براي بررسي بيشتر راهي اردبيل شود كه به گفته دادستان اردبيل:« پس از روشن شدن حقايق و گزارش آن به آقاي وزير از اين سفر جلوگيري شد.» براساس اين گزارش، قاتل كه اهل يكي از شهرهاي اطراف اردبيل است به تازگي تحصيلات خود را در رشته كارشناسي زبان به پايان رسانده بود و دور از خانواده‌اش و به تنهايي زندگي مي‌كرد كه مرتكب اين جنايت شد. او پس از اعتراف به قتل، صحنه و نحوه جنايت را هم بازسازي كرد و در نهايت راهي زندان شد.

کد خبر 301884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha