جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
۰ نفر

چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «پارک ژوراسیک» با رسیدن به مجموع فروش یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون دلار فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان» را کنار زد و با ۲ میلیون دلار اختلاف سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفت.

فیلم

به گزارش همشهري، تا امروز فقط 2فيلم از كارنامه جيمز كامرون بيش از «دنياي ژوراسيك» در دنيا فروخته‌اند؛ «آواتار» با 2ميليارد و 780ميليون دلار و «تايتانيك» با 2ميليارد و 180ميليون دلار.دنياي ژوراسيك در آمريكا و كانادا حدود 615ميليون دلار فروخته تا چهارمين فيلمي باشد كه در بازار داخلي آمريكا از مرز 600ميليون دلار مي‌گذرد. اين فيلم در بازار بين‌المللي به مرز 910ميليون دلار رسيده است.

نخستين فيلم مجموعه ژوراسيك به كارگرداني استيون اسپيلبرگ 22سال پيش روي پرده سينماها رفت و 915ميليون دلار در دنيا فروخت. فيلم دوم 4سال بعد به بازار آمد اما فروش آن تقريبا 300ميليون دلار كمتر بود. پارك ژوراسيك3را جو جانستن ساخت كه سال 2001به نمايش درآمد و حتي نتوانست به مرز 400ميليون دلار برسد. دنياي ژوراسيك دومين تجربه كارگرداني كالين تره‌ورو است كه كريس پرات و برايس دالاس هوارد نقش‌هاي اصلي آن را ايفا كرده‌اند.

اسپيلبرگ مدير توليد اين فيلم است. گفته مي‌شود استوديو يونيورسال از همين امروز تاريخ اكران دنباله دنياي ژوراسيك را مشخص كرده‌اند. قرار است ادامه سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما با همان گروه كارگرداني و بازيگران روز 22ژوئن 2018روانه پرده سينماهاي سراسر جهان شود.

کد خبر 301881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha