همشهری آنلاین: افزایش میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا و افزایش بهای دلار باعث شد بهای نفت پایه آمریکا،وست تگزاس اینترمیدییت،دربازار معاملات نفتی نیویورک بیش از یک و نیم دلار کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه سپتامبر با یک دلار و 67 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 49 دلار و 19 سنت رسید و برای اولین بار از دوم آوریل تا کنون به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید.

وزارت انرژی آمریکا پیش بینی انجمن نفت خام آمریکا (API) را در مورد افزایش ذخایر راهبردی نفت خام این کشور، تایید کرد. انجمن نفت خام آمریکا (API) پیش بینی کرده بود میزان ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته منجر به 17 ژوییه افزایش یابد. همچنین ذخایر نفتی در پایانه کاشینگ در ایالت اوکلاهاما که از آن به عنوان مرجع در قیمت گذاری معاملات بازار نفتی نیویورک استفاده می شود نیز افزایش یافت.

جان کیلدوف کارشناس شرکت کارگزاری و مدیریت سرمایه «اگین کاپیتال»Again Capital در این باره می گوید به طور کلی دید بازار در حال حاضر بسیار منفی است به ویژه به این دلیل که به نظر می آید سرمایه گذاران امید خود رابرای کاهش تولید و ایجاد توازن در عرضه و تقاضا از دست داده اند.

انجمن نفت خام آمریکا که به عنوان نهادی کارشناسی همه مسائل مربوط به صنعت نفت وگاز طبیعی این کشور را درسطح ملی مورد بررسی قرار می‌دهد و در نتیجه آمار و ارقام ویژه خود را درباره میزان ذخیره سازی هفتگی نفت خام آمریکا یک روز قبل از وزارت انرژی آمریکا منتشر می‌کند، در گزارش این هفته خود پیش‌بینی کرد که میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته منتهی به 17 ژوییه احتمالا دو میلیارد و 300 میلیون بشکه افزایش یافته است . حال آنکه شمار زیادی از کارشناسان پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص تا این هفته کاهش یابد.

سرمایه گذاران همواره نوسانات ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را که وزارت انرژی این کشور هر هفته رقم آن اعلام می‌کند، در بستن قراردادهای خرید و فروش نفت، مورد توجه قرار می‌دهند.

کد خبر 301796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha