همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: در چارچوب تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت و جلوگیری از آسیب رساندن به جان شهروندان، خرید و فروش اسلحه پلاستیکی در سراسر این کشور ممنوع شد.

خرید و فروش اسلحه پلاستیکی در افغانستان ممنوع شد

به گزارش ایرنا، «صدیق صدیقی» روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر بیش از 100 تن از مردم با اسلحه پلاستیکی زخمی شدند و به بیمارستان ها انتقال یافتند. دولت برای جلوگیری از صدمه رساندن بیشتر به شهروندان و استفاده نامناسب از آن، ورود این اسلحه ها به کشور را ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: به تمامی نیروهای امنیتی و پلیس دستور داده شده است تا درصورت مواجه شدن با صاحبان اسلحه های پلاستیکی، با آنان برخورد قانونی کنند و نسبت به جمع آوری آن اقدام نمایند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: این اسلحه ها، علاوه بر آن که مورد استفاده نامناسب قرار می گیرد، باعث ترویج خشونت در جامعه شده است و به وزارت بازرگانی و اتاق تجارت اعلام شده است که از ورود این اسلحه ها به کشور جلوگیری به عمل آید.

واردات و فرورش سلاح پلاستیکی به یکی از پررونق ترین تجارت ها در افغانستان تبدیل شده و تاکنون بسیاری از کودکان و نوجوانان را در این کشور به شدت مصدوم کرده است.

صدیقی در این نشست همچنین از اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب برای شهر کابل در ایام تعطیلات عید سعید فطر اظهار خرسندی کرد و گفت: البته در این ایام حوادثی به وقوع پیوست، ولی به گونه ای نبود که بتواند آرامش مردم را در این ایام برهم بزند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی می گویند چند شهرستان اطراف کابل ناامن شده است، تاکید کرد که به مردم کابل اطمینان می دهم که تمامی شهرستان های این استان در کنترل کامل نیروهای امنیتی است و هر حرکتی از جانب مخالفان مسلح به شدت سرکوب خواهد شد.

کد خبر 301610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha