همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای پلیس افغان هفت مهاجم انتحاری را که در حمله به ساختمان مجلس افغانستان نقش داشتند، کشتند.

حمله به پارلمان افغانستان،۷ مهاجم انتحاری کشته شدند

به گزارش ايرنا، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: در این حمله به هیچیک از نمایندگان مجلس افغانستان آسیب وارد نشد.

هفت مهاجم ساعت 10 صبح دوشنبه با خودرو بمب گذاری شده به ساختمان مجلس نمایندگان افغانستان حمله کردند.

مهاجمان در جریان این حمله با شلیک راکت و تیراندازی با سلاح سبک با نیروهای افغان مستقر در ساختمان مجلس نمایندگان افغانستان درگیر شدند.

محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری افغانستان قرار بود در نشست روز دوشنبه نمایندگان مجلس، «محمد معصوم استانکزی» رییس سابق دارالانشای شورای عالی صلح را به عنوان نامزد وزارت دفاع به مجلس معرفی کند.

خبرگزاری مهر نيز در گزارشي به نقل از آسوشیتدپرس اعلام كرد:، نیروهای طالبان روز دوشنبه با انفجار چندین بمب ساختمان پارلمان افغانستان در شهر کابل را هدف قرار دادند.

گفته می شود که در طی این عملیات، یک خودروی بمب گذاری شده به در ورودی پارلمان اصابت کرده و مهاجمان نیز با نیروهای امنیتی افغان درگیر شده اند.

برخی از مقامات پلیس از انفجار ۴ بمب در محل حادثه خبر می دهند حال آنکه سخنگوی وزارت کشور افغانستان وقوع یک انفجار بزرگ در ساختمان پارلمان را تایید کرد.

به گفته وی، این حمله با انفجار یک خودرو در نزدیکی در ورودی آغاز شده و پس از آن مهاجمان تلاش کردند تا راه خود را به درون ساختمان اصلی باز کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و در یکی از ساختمان های نیمه کاره اطراف پارلمان سنگر گرفتند.

گفته می شود که هیچ یک از اعضای پارلمان آسیب ندیده اند اما ۲۱ نفر از مردم عادی که در نزدیکی محل انفجار قرار داشتند زخمی شدند که چهار نفر از آنها زن و کودک بوده اند.

این حمله با کشته شدن همه مهاجمان به پایان رسید.

کد خبر 298840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha