همشهری‌آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما در زمینه‌های زبان‌شناسی، باستان شناسی، مردم‌شناسی، مطالعات قومی و میراث ناملموس همکاری می‌کنند.

میراث صداو سیما

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری براساس تفاهم نامه‌ای که در این زمینه به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و جعفر عبدالملکی رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رسید دو طرف همچنین در برگزاری هم اندیشی‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینار و همایش علمی همکاری و مشارکت می‌کنند.

برنامه‌ریزی درباره برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی از موارد دیگر تفاهم شده بین دو طرف است.

از بندهای دیگر این تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی می‌توان به تبادل اطلاعات علمی و فراهم کردن امکان دسترسی به منابع علمی یکدیگر شامل کتاب‌ها و نشریات اشاره کرد.

همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، تالیف و ترجمه متون رشته‌های مرتبط و مورد توافق طرفین و همچنین همکاری در زمینه انتشار نشریات و ویژه نامه‌های علمی بندهای دیگر این تفاهم نامه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف تفاهم کردند که امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های هیات‌های علمی یکدیگر در زمینه مسایل آموزشی و پژوهشی را فراهم کنند.

مدت اعتبار این تفاهم نامه که شامل 4 ماده و 13 بند می‌باشد، دو سال است و در صورت تمایل دو طرف تمدید خواهد شد.

کد خبر 301518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha