دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

حسین رحمانی: هندزفری‌ها در انواع گوناگون و برای موقعیت‌های مختلف ساخته می‌شونداما کاربردشان تقریبا یکسان است: با استفاده از هندرفری می‌توانید بدون آنکه گوشی‌تان را در دست بگیرید مکالمه تلفنی برقرار کنید یا مثلا به ایستگاه‌های رادیویی محبوب‌تان گوش بدهید.

هدست بلوتوث گوشی تلفن همراه

 بعضي از هندزفري‌ها از طريق سيم به گوشي (يا ام‌پي‌تري پلير) وصل مي‌شوند و برخي ديگر را مي‌توان به كمك بلوتوث به دستگاه مورد نظر وصل كرد. برخي از هندزفري‌ها نيز به‌صورت هدست ساخته مي‌شوند و از صداي استريو پشتيباني مي‌كنند. روي هم رفته مي‌توانيد هنگام ورزش، پياده‌روي، رسيدگي به امور خانه و يا حتي آشپزي از هندزفري استفاده كنيد. اما يك نكته را فراموش نكنيد: يك دستگاه بلوتوث بد مي‌تواند به راحتي يك مكالمه تلفني جذاب را به يك گفت‌وگوي افتضاح تبديل كند.

  • قبل از خريد

3 نكته حياتي براي انتخاب هدست بلوتوث مناسب

1- چگونه مي‌خواهيد استفاده كنيد؟
هدست‌هاي بلوتوث در مدل‌ها، اندازه‌ها و شكل‌هاي گوناگوني ساخته و عرضه مي‌شوند و طبعا قيمت‌هاي مختلفي هم دارند. در واقع شكل ظاهري و فناوري اين هدست‌ها براساس نحوه استفاده و زمان و مكاني كه كاربر مي‌خواهد از آنها استفاده كند، فرق مي‌كند. استفاده از هدست براي مكالمه در يك كارگاه ساختماني پر سر و صدا، يا در يك خيابان پررفت‌وآمد و يا در يك دفتر كار اداري مشخص مي‌كند كه هدست شما چه كارايي‌ها و مشخصاتي بايد داشته باشد و در نهايت اينكه كدام هدست مناسب شما خواهد بود.

2- امكاناتي را كه نياز داريد، مشخص كنيد
هدست‌هاي بلوتوث، گرچه ظاهري ساده دارند و آنقدر كوچكند كه مي‌توانيم آنها را روي گوش‌مان بگذاريم و حمل كنيم، دستگاه‌هايي بسيار پيچيده‌اند و امكانات متنوعي دارند؛ امكاناتي از قبيل از بين بردن نويز (اختلال‌هاي صدا)، راهنماي صوتي در مورد نحوه استفاده از هندزفري، سازگاري با كامپيوتر و حتي صداي استريو. با توجه به نيازمندي‌هاي خودتان، فهرستي از امكانات و ويژگي‌هاي مورد نظرتان تهيه كنيد و مطمئن شويد هدستي كه انتخاب مي‌كنيد، همه قابليت‌هاي مورد نظر شما را دارد.

3- طراحي مناسب خودتان را پيدا كنيد
كاربران هدست با يكديگر فرق مي‌كنند، حتي ساختار فيزيكي گوش‌شان هم با يكديگر متفاوت است. گذشته از اين، هر كسي ذوق و سليقه خودش را دارد. بعضي هدست‌ها نسبتا بزرگ و سنگين‌اند اما به كيفيت صدا بيشتر از هر چيز ديگري اهميت مي‌دهند. بعضي از دستگاه‌هاي ديگر سبك و راحتند و مي‌شود در تمام طول روز بدون هيچ مشكلي آنها را روي گوش گذاشت. برخي ديگر از هدست‌ها بسيار كوچكند و طراحي بسيار ساده‌اي دارند. مي‌شود اينگونه هدست‌ها را روي گوش گذاشت و در خيابان راه رفت، بدون آنكه كسي متوجه وجودشان شود. بعضي از اين دستگاه‌ها هم مخصوص افرادي طراحي شده‌اند كه از عينك استفاده مي‌كنند.

  • هنگام خريد

انواع

1- هدست‌هاي حرفه‌اي:كيفيت صداي خوبي دارند، طول عمر باتري‌شان بالاست و با توجه به طراحي ساده و راحت‌شان مي‌شود به‌مدت طولاني از آنها استفاده كرد. بعضي از هدست‌هاي حرفه‌اي مي‌توانند هم به كامپيوتر و هم به گوشي وصل شوند تا امكان مكالمه‌هاي صوتي را براي كاربر هرچه ساده‌تر و راحت‌تر كنند.

2- هدست‌هاي كامپكت:برعكس مدل‌هاي حرفه‌اي كه اندازه‌هاي نسبتا بزرگي دارند (و البته نه به بزرگي هدست‌هاي روگوشي)، هدست‌هاي بلوتوث كامپكت به قدري كوچك طراحي و ساخته مي‌شوند كه گاهي تشخيص دادن‌شان سخت است. اين مدل‌ها براي كساني كه نمي‌خواهند هنگام استفاده از هدست جلب توجه كنند، بسيار مناسب است. قد و قواره كوچك اين مدل‌ها هم البته نتايج منفي خودش را دارد. كيفيت صدا، طول عمر باتري و امكانات ديگر اين مدل‌ها در مقايسه با مدل‌هاي حرفه‌اي، پايين‌تر است.

3.هدست‌هاي استريو:همراه با پيشرفت گوشي‌هاي‌هوشمند، محبوبيت هدفون‌هاي بلوتوثي كه به ميكروفون هم مجهزند، بيشتر شده است. يك هدست بلوتوث استريوي باكيفيت به شما اجازه مي‌دهد بدون درگير شدن با سيم‌هاي دست‌وپا گير، هنگام برقراري تماس تلفني، با بهترين كيفيت ممكن صداي طرف مقابل را بشنويد. توجه داشته باشيد كه هدست‌هاي بلوتوث استريو، كيفيت صدا را در اولويت قرار مي‌دهند.

امكانات

1- ميكروفون دوگانه:اين ويژگي بسيار مناسبي است براي كساني كه مي‌خواهند در محيط‌هاي پر سر و صدا، از خيابان‌هاي شلوغ گرفته تا كارگاه‌هاي ساختماني، از هندزفري استفاده كنند. بعضي از مدل‌ها حتي پيش‌تر رفته‌اند و براي بالاتر بردن هرچه بيشتر كيفيت صدا، از 3ميكروفون استفاده مي‌كنند.

2- صداي HD:اين دستگاه‌ها مي‌توانند صدايي در فركانس 16كيلوهرتز ارسال، دريافت و پخش كنند. اين مقدار 2 برابر پهناي باند سيگنال هدست‌هاي معمولي (يعني 8كيلوهرتز) است. نتيجه اينكه در شرايط ايده‌آل صداي اين هدست‌ها تميزتر و باكيفيت‌تر خواهد بود.

3- امكان اتصال همزمان به 2 دستگاه:وصل كردن يك هدست به 2 دستگاه به‌صورت همزمان، موضوع چندان عجيب و غريبي نيست. اگر مي‌خواهيد با يك تير واقعا 2 نشان بزنيد، هدستي بخريد كه قابليت اتصال همزمان به 2 دستگاه را داشته باشد.

4- اندازه قابل تنظيم:گوشي بعضي از هدست‌ها بيرون سوراخ گوش قرار مي‌گيرد و بعضي ديگر هم داخل سوراخ گوش مي‌روند. هر كدام از اين نوع گوشي‌ها ويژگي‌هاي مثبت و منفي خود را دارند. بعضي از هدست‌ها هم قابليت استفاده از هر دو نوع گوشي را براي كاربر فراهم مي‌كنند تا كاربر آزادي عمل بيشتري داشته باشد.

5- پشتيباني از NFC:اين قابليت تنها براي پرداخت موبايلي نيست، مي‌توان با استفاده از آن به سرعت 2 دستگاه را به هم وصل كرد. مي‌توانيد به راحتي گوشي موبايل‌تان را به هدست نزديك كنيد و ظرف چند ثانيه گوشي‌تان به هدست وصل شود.

  • قيمت

حدود 60هزار تومان
اگر دنبال هندزفري بلوتوث خوب هستيد، بايد حداقل چيزي در حدود 60 الي 70هزار تومان بپردازيد. زير اين قيمت مي‌توانيد هندزفري‌هاي سيم‌دار پيدا كنيد. البته بايد به اين نكته توجه كنيد كه هندزفري بي‌سيم در حدود 60هزار تومان تنها روي يك گوش قرار مي‌گيرد، درحالي‌كه هندزفري‌هاي سيم‌دار در اين رده، كارِ يك هدفون خوب را هم انجام مي‌دهند و از صداي استريو پشتيباني مي‌كنند. در اين رده مي‌توانيد يك هندزفري بي‌سيم با مشخصات زير بيابيد:
وزن: حدود 10گرم طول عمر باتري: 8ساعت در حالت مكالمه
مدت‌زمان آماده‌باش: 10ساعت زمان مورد نياز براي شارژ كامل: 2ساعت

حدود 100هزار تومان
در اين رده قيمتي همچنان نمي‌توانيد هدست بلوتوث استريو پيدا كنيد. هندزفري‌هاي اين رده هم تنها روي يك گوش قرار مي‌گيرند و كار اصلي‌شان برقراري مكالمه تلفني است. در رده 100 هزار تومان مي‌توانيد هندزفري‌هايي پيدا كنيد كه قابليت اتصال همزمان به 2دستگاه را داشته باشند. مشخصات فني يك هندزفري مناسب در اين رده از اين قرار است:
وزن: حدود 8تا 9گرم طول عمر باتري در حالت مكالمه: حدود 8ساعت طول عمر باتري در حالت آماده به كار: 150الي 200ساعت زمان مور نياز براي شارژ: 2ساعت امكان اتصال همزمان به 2 دستگاه سازگار با NFC قلاب دور گوش در 2 اندازه مختلف

حدود 150هزار تومان
در اين رده قيمتي مي‌توانيد هدست‌هايي پيدا كنيد كه 2 گوشي دارند و روي هر دو گوش قرار مي‌گيرند و علاوه بر مكالمه تلفني، از صداي استريو پشتيباني مي‌كنند. در اين رده مي‌توانيد هدستي با مشخصات زير پيدا كنيد:
وزن: 10الي 25گرم پشتيباني از صداي استريو طول عمر باتري در حالت مكالمه و گوش دادن به فايل صوتي: 9ساعت
طول عمر باتري در حالت آماده به كار: 380ساعت سازگار با NFC

حدود 200هزار تومان
در اين رده قيمتي مي‌توانيد به فكر كيفيت بالا براي صدا باشيد و به راحتي هدست‌هاي استريو با كيفيت صداي HD پيدا كنيد كه كيفيت ساخت مناسب و طراحي زيبايي دارند. مي‌توانيد نمونه‌هايي با مشخصات زير در بازار پيدا كنيد:
وزن: 15الي 20گرم پشتيباني از صداي استريو كيفيت صداي HD طول عمر باتري در حالت مكالمه و گوش دادن به موسيقي: 6الي 8ساعت طول عمر باتري در حالت آماده به كار: 150الي 300ساعت زمان لازم براي شارژ كامل: 2ساعت
پشتيباني از NFC

کد خبر 301431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha