پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه بونامز در حراج ماه جولای لس‌آنجلس، نمایشی شامل بیش از ۲۰۰ پوستر تاریخ سینما را به حراج می‌گذارد.

پوستر

به گزارش هنرآنلاین موسسه بونامز در حراج ماه جولای لس‌آنجلس، نمایشی شامل بیش از ۲۰۰ نسخه اصلی پوسترهای متعلق به اولین روزهای سینما تا عصر طلایی و شکل‌گیری سینمای مدرن را تدارک دیده است.

این نمایش که از امروز ۱۶ جولای آغاز می‌شود و تا ۱۹ این ماه ادامه دارد، ۲۰ جولای به حراج این آثار منتهی خواهد شد. ارائه این آثار به‌زعم برگزارکنندگان کاوشی در تاریخ پوسترهای سینمایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و بازاریابی فیلم‌ها به‌ویژه در دهه‌های آغازین سینما محسوب می‌شود.

نمایشگاه در چند بخش به معرفی پوسترهای شاخص سینمای آمریکا قرن بیستم می‌پردازد. تعدادی از اولین نمونه پوسترهای سینمایی ازجمله پوستر فیلمی درباره زندگی توماس ادیسون مخترع نامدار آمریکایی، پوستر فیلم‌هایی چون "تولد یک ملت" و"بوفالوبیل"، همچنین پوستری از اولین اقتباس سینمایی آمریکایی‌ها از داستان شرلوک هولمز در این بخش به نمایش درمی‌آیند. عصر طلایی سینمای آمریکا در دهه ۳۰ میلادی که همزمان با ظهور استودیوهای بزرگ هالیوود، با تحولی در عرصه پوستر‌سازی همراه بود نیز در بخش دیگر این نمایش موردتوجه قرار گرفته است. در اغلب پوسترهای این دوره پرتره بازیگران اصلی فیلم‌ها در پلان اول و اجزای دیگری مرتبط با حال و هوای فیلم‌ها در پس‌زمینه قرار می‌گرفتند. پوستر فیلم "کلاه سیلندر" با تصاویری جذاب از "جینجر راجرز" و "فرد آستر"، همچنین پوسترهایی از فیلم شاخص "سان‌ست بولوار" با بازی گلوریا سوانسون از نمونه‌های ارائه شده در این بخش هستند.

طراحان مشهور پوسترهای سینمایی هم از این نمایش جا نمانده‌اند و در حراج بونامز لس‌آنجلس بخشی ویژه به آثار این هنرمندان اختصاص دارد. "آل هرشفلد"، "آلبرتو وارگاس"، " ویلیام رز"، و "رینولد براون" تعدادی از طراحان استودیوهای هالیوود هستند که آثارشان در این مجموعه ارائه می‌شود.حراج بونامز لس‌آنجلس در نگاهی دیگر تأثیرگذاری هنر پوستر سازی دیگر کشورهای صاحب صنعت سینما را بر طراحان آمریکایی مرور می‌کند. شاخص‌ترین نمونه‌های این بخش نیز مرتبط با سینمای ایتالیا و طراحانی چون "آلفردو کپیتانی"، " آنسلمو بالستر" و " لوئیجی مارتینتی" است. پوستر فیلم‌هایی چون " گیلدا" و " بانویی از شانگهای"، همچنین دو پوستر از فیلم "زندگی شیرین" ساخته فدریکو فلینی ازجمله آثاری است که در این رویداد به مزایده گذاشته می‌شوند.

و بالاخره نمونه‌هایی از پوسترهای محصول استودیوهای مستقل آمریکا که از دهه ۶۰ به این‌سو و خارج از مکانیزم استودیوهای هالیوود ظهور می‌یابند، در این رویداد بخشی دیگر را به خود اختصاص داده‌اند؛ پوسترهایی که فارغ از الگوهای کمپانی‌های هالیوود، جریانی نوآورانه را در پوسترهای سینمایی آمریکا شکل دادند. تعدادی از بهترین نمونه‌های این جریان یعنی پوستر فیلم‌هایی چون " جنگ‌های ستاره‌ای"، " محله چینی‌ها"، " یک اودیسه فضایی " و " بلید رانر" در این بخش به مزایده گذاشته خواهند شد.

  • منبع: آرت دیلی
کد خبر 301249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha