همشهری آنلاین: فیلم بلند «باب و درختان» ساخته «دیه‌گو آنگارو» جایزه گوی بلورین پنجاهمین دوره از جشنواره فیلم کارلووی‌واری در جمهوری چک را از آن خود کرد.

کارلوویواری

به گزارش ايسنا، فیلم آمریکایی «باب و درختان» در رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، آمریکا، رومانی، دانمارک، لهستان، کانادا، اوکراین، اتریش و کشور میزبان موفق به کسب جایزه گوی بلورین بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

«دیه‌گو آنگارو»، کارگردان فیلم پس از کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کارلووی‌واری عنوان کرد: "این جایزه واقعا فوق‌العاده است، چرا که ما هیچ پولی برای آغاز ساخت فیلم نداشتیم و مجبور شدیم از پول خودم و همسرم برای فیلم سرمایه‌گذاری کنیم."

«باب تراسوک»، بازیگر اصلی این فیلم که خود یک چوب‌بُر است و در این فیلم در نقش خودش برای اولین‌بار مقابل دوربین رفته بود نیز گفت: "تاکنون چیزی برنده نشده‌ام و در واقع تاکنون آمریکا را ترک نکرده بودم، اما این جایزه را به پدربزرگم که اصالتا اهل چک بود و مادربزرگم که اوکراینی است تقدیم می‌کنم".

به گزارش وب‌سایت جشنواره فیلم کارلووی واری، در سایر بخش‌ها، فیلم‌های کشور میزبان حضور موفقی داشتند به طوری که جایزه بهترین بازیگر زن به «آلنا میهولوا» برای فیلم «نگهبان خانه» رسید و «کریستوف هادک» برای بازی در فیلم «برادران مار» موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی شد.

«ویسار مورینا» نیز برای ساخت فیلم تحسین شده «بابایی» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از پنجاهمین دوره از جشنواره فیلم کارلووی‌واری شد و هیات داوران از انیمیشن «کوه جادویی» ساخته «آنکا دامیان» به صورت ویژه تقدیر کردند.

همچنین جایزه بهترین فیلم بخش «شرق غرب» به فیلم «فرزند چهارشنبه» ساخته «لیلی هورواث» از مجارستان اعطاء شد.

جشنواره معتبر کارلووی واری به عنوان یکی از رویدادهای سینمایی درجه الف جهان در حالی امسال پنجاهمین دوره خود را پشت سر گذاشت که از «ریچارد گر»، بازیگر هالیوودی در مراسم افتتاحیه با اعطای جایزه «گوی بلورین» یک عمر دستاورد هنری تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 300851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha