مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته وفعالیت‌های اجرایی، فرهنگی و زیباسازی برای برگزاری باشکوه عید سعید فطر در حال انجام است تا پایتخت همزمان با عید فطر رخت نو بر تن کند.

اختصاص هزاران دستگاه اتوبوس، آمادگي كامل 116ايستگاه آتش‌نشاني و 17گروه امداد، نورپردازي و آذين‌بندي معابر و ساختمان‌هاي شاخص پايتخت و مسيرهاي ورودي به مصلاي امام‌خميني تهران و بيمه نمازگزاران و ايجاد ايستگاه‌هاي فرهنگي و جشن مغفرت در سراسر پايتخت ازجمله اين اقدامات است. به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد فطر، جشن‌هاي مغفرت در بوستان‌هاي بزرگ تهران، مساجد شاخص و محوري و تعدادي از مراكز فرهنگي و هنري شهر برگزار مي‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، شهرداري تهران اقدامات متعددي براي برپايي هرچه با شكوه‌تر عيد فطر در دست اجرا داردكه از آن جمله برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي و فرهنگي و برگزاري جشن‌هاي مغفرت در سطح پايتخت است. وي با اشاره به اينكه عيد سعيد فطر يكي از باشكوه‌ترين اعياد مسلمانان است و شهرداري تهران برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي را در راستاي هرچه باشكوه‌تر برگزار كردن اين مراسم صورت داده است، گفت:

تهران به‌عنوان پايتخت جهان اسلام شناخته مي‌شود و مديريت شهري تهران تلاش مي‌كند در اين ايام سيما و منظر شهر با فضاسازي‌هاي گسترده متناسب با اين جشن بزرگ آذين بندي شود، به‌طوري كه از تمام فضاي فرهنگي شهر براي نشان‌دادن جاذبه‌هاي عيد سعيد فطر بهره مي‌گيريم.

امرودي با بيان اينكه جشن‌هاي مغفرت در راستاي سپاسگزاري و شكرگزاري از خداوند متعال براي بهره‌گيري از فرصت‌ماه مبارك رمضان مهيا شده است، افزود: مديريت شهري به‌مدت 3شب در بوستان‌ها و مراكز فرهنگي و فرهنگسراهاي شاخص سطح شهر تهران ازجمله اشراق، بهمن، خاوران، رازي و توچال جشن‌هاي مغفرت برگزار خواهد كرد.

  • محدوديت‌هاي ترافيكي نماز عيد فطر

محدوديت‌هاي ترافيكي اطراف مصلاي تهران در روز عيد سعيد فطر اعلام شد. به گفته سردار تيمور حسيني رئيس پليس راهور تهران بزرگ، با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، امسال همچون سنوات قبل، نمازعيد فطر در مصلاي بزرگ تهران برگزار مي‌شود و پليس راهور تهران بزرگ به‌منظور هرچه با شكوه‌تر برگزار شدن اين مراسم، تمهيدات ترافيكي خاصي را درنظر گرفته است.

تردد كليه وسايل نقليه از ساعت 4صبح روز عيد فطر تا پايان مراسم در خيابان بهشتي از تقاطع سهروردي به سمت غرب تا خيابان قائم‌مقام فراهاني، خيابان شهيد علي اكبري از خيابان شهيد مطهري به سمت شمال تا خيابان بهشتي، خيابان ميرعماد از خيابان شهيد مطهري تا خيابان شهيد بهشتي، خيابان پاكستان در غرب مصلاي امام خميني (ره)، طول خيابان‌هاي هويزه و خرمشهر حد فاصل صابونچي و قنبرزاده ممنوع خواهد بود.

کد خبر 301214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha