همشهری آنلاین: وزیر دادگستری گفت: حضور مقتدرانه در مذاکرات و حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده با پشتوانه مردم، دنیا را به قبول حقوق ایران واداشته است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با جمعی از علما و اساتید برجسته حوزه های علمیه این استان افزود: دشمن تلاش می‌کند از موضوع هسته‌ای برای جلوگیری از برجسته شدن ایران اسلامی استفاده کند.

وی ادامه داد: نگاه ما به مذاکرات، فراتر از موضوعات هسته‌ای است و از این فرصت برای زنگارزدایی از چهره ایران در عرصه های بین‌المللی بهره می‌بریم.

وی گفت: در شرایطی که موازنه قدرت امروز، بمب اتم است، رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بر اساس یک فتوای دینی از دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران خارج کردند.

وی افزود: با این حال هیچگاه از حقوق حقه خود در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای کوتاه نیامدیم و سربازان جبهه دیپلماسی نیز با تمام توان از خواسته‌های ملت در این زمینه دفاع می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان به توافقی جامع که در آن حقوق مردم ایران تثبیت و اعتماد بین المللی در صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایجاد شود، دست یافت.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف، اظهار کرد: انقلاب ما به دلیل ماهیت دینی و مردمی دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که هر انسان آزاده ای را به سوی خود جذب می کند.

وی افزود: گفتمان قابل ارائه، مستدل، پر محتوا و دارای برهان و بینات انقلاب اسلامی در جهان خواهان بسیار دارد و دشمنان با علم به این موضوع تلاش می کنند از این مهم جلوگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه، دین مداری، نیل به جامعه قرآنی و ولایت مداری را از جمله سیاستهای اصولی دولت دانست و افزود: بر همگان فرض است در راستای تحقق این موارد تلاش کنند.

علیرضا رشیدیان با اشاره به تعداد زیاد طلاق در این استان گفت: توجه به تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تقویت نهاد خانواده از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش علما و حوزه های علمیه در این زمینه را تعیین کننده دانست و تاکید کرد: برای بهبود شرایط موجود باید تمام ظرفیت های استان بسیج شود.

رشیدیان به اقدمات دستگاه های اجرایی با همراهی بخش خصوصی برای تثبیت مشاغل موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان اشاره کرد و افزود: باید متناسب با جمعیت جویای کار، فرصت های شغلی نیز فراهم شود.

وی توجه به موضوعات فرهنگی را ضروری دانست و گفت: مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است که باید با برنامه ریزی منسجم از این فرصت برای معرفی اسلام ناب، فرهنگ رضوی و گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کرد.

کد خبر 301015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha