همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی: امیدواریم نتیجه مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تضمین کننده مصالح و منافع ملی باشد و مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و مصوبه اخیر بر این مهم نظارت می‌کند.

ابوترابی فرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابوترابی فرد در سخنرانی پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: ملت بزرگ ایران مردمی شریف، مبارز، هوشمند و مقاوم هستند که دوران سخت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به سوی قله های اقتدار و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل کردند.

وی گفت: ملت ایران با اقتدار، عزت و ثبات قدم از تحریم‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه عبور کرد و آموزه‌های اسلامی را تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه کار خود قرارداد.

ابوترابی فرد افزود: ملت بزرگ ایران مفتخر است که در سخت‌ترین تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت با الهام از بیانات مقام معظم رهبری حماسه بزرگ سیاسی سال 1392 را با مشارکت 73 درصدی خلق کرد و با نگاه به اقتصاد مقاومتی، راه را برای کاهش تورم و رشد اقتصادی هموار کرده است.

وی گفت: در دوران تحریم شاهد همدلی و همزبانی میان دولت و مجلس برای برون‌رفت از تنگناها بوده و هستیم و در سایه مواضع مقتدرانه رهبر انقلاب به ویژه سخنان اخیر ایشان در دیدار مسئولان کشور، از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که با الهام از ایمان، شجاعت و تکیه بر اقتدار رهبر و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعیین شده پای فشردند، حمایت می‌کنیم.

ابوترابی فرد، ضمن تشکر و تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه گفت: امیدواریم نتیجه مذاکرات تعیین کننده مصالح و منافع ملی باشد.

ابوترابی فرد گفت: پیشرفت و توسعه یافتگی فرایندی درون‌زاست که ریشه در توان ملی دارد نه رابطه با قدرت‌های جهان.

وی افزود: فروش فرآورده‌های نفتی و هزینه‌کرد بی‌رویه آن در کشور، ما را با چالش جدی در خلق اقتصاد مقاومتی مواجه می کند.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه ما نگاه جزیره ای به اقتصاد ملی نداریم، گفت: ما دنیا را در امریکا و مزدوران آن خلاصه نمی کنیم و معتقدیم ملت می تواند با استفاده بیشتر از ظرفیت های ملی و استعدادهای متراکم خود و همچنین نیروهای انسانی عالم و فرهیخته، بر حفظ آبرو و عزت ملی پایمردی، و راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کند.

وی گفت: عزت و اقتدار ملی با وحدت، همدلی و انسجام در سایه اسلام و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز خلق اقتصاد مقاومتی به وجود می آید.

ابوترابی فرد افزود: باید با استفاده بایسته از ظرفیت های فراوانی که فراروی ملت ایران قرار می‌گیرد و صفحه جدیدی که روبه‌روی ملت ایران گشوده می‌شود، مبتنی بر علم و دانش و مصرف مدیریت شده، ایران را در جایگاه شایسته خود قرار دهیم.

شماری از نمایندگان بعد از سخنان ابوترابی فرد شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

کد خبر 300999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha