همشهری‌آنلاین: زبتاخان شینواری (zabta khan shin wari) دانشمند پاکستانی در حوزه اخلاق در علم و آموزش، برنده چهارمین دوره جایزه بینالمللی اخلاق در علم ابن سینا شد.

زبتاخان شینواری (zabta khan shin wari) دانشمند پاکستانی

این جایزه که شامل تقدیرنامه یونسکو و مدال طلا مزین به تصویر ابن سینا و مبلغ 10هزار دلار آمریکاست، در تاریخ 30 سپتامبر 2015 (8 مهر 1394) در مقر یونسکو در پاریس طی مراسمی با حضور ایرینا بوکوا، مدیرکل یونسکو، اعضای کمیته بین‌المللی تخصصی اخلاق زیستی (IBC ) و اخلاق در علم و فناوری (COMMEST ) اهدا خواهد شد.

پرفسور زبتاخان شینواری، رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و رئیس دپارتمان بیوتکنولوژی قیدی اعظم» دانشگاه اسلام آباد و متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه شناسی است. وی خدمات شایستهای را در مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان و همچنین موزه تاریخ طبیعی این کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژی «کوهات» پاکستان است.

وی توانسته تحقیقات و پژوهشهای ارزنده‌ای را در حوزه ایمنی و امنیت زیستی و توسعه برنامههای آموزشی برای پیشبرد حوزه اخلاق در علم و فناوری به ثمر رساند و پروژههای متعددی از دانشجویان این حوزه را نیز هدایت و عملیاتی کرده است. این جایزه به دلیل تلاشهای بیوقفه پرفسور شینواری در حوزه مدیریت پژوهشهای مربوط به آموزش اخلاق در سطوح ملی، منطقهای و بینالمللی به وی اهدا شده است.

جایزه بینالمللی اخلاق در علم ابن سینا که متولی آن جمهوری اسلامی ایران است، به یادبود آثار ارزشمند ابوعلی سینا، دانشمند و فیلسوف قرن یازدهم میلادی که شهرت جهانی در حوزه پزشکی، فلسفه و اخلاق دارد، طراحی شده است.

این جایزه از سال 2002 در یونسکو پایه‌گذاری شد و هر دو سال یكبار به افراد یا گروه‌هایی که تحقیقات و فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای در زمینه اخلاق علمی و فناوری انجام داده‌ باشند اعطا می‌شود.

کد خبر 300979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha