همشهری‌آنلاین: مراسم رونمایی زیرمنطقه‌ای از گزارش جهانی آموزش برای همه ۲۰۱۵ و نشست تخصصی چالش‌های آموزش برای همه در زیرمنطقه و نقشه‌راه آینده پس از ۲۰۱۵، در تاریخ ۶ و ۷ مرداد ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی زیرمنطقه‌ای از گزارش جهانی آموزش

به گزارش روابط عمومي كميسيون يونسكو، اين مراسم با همکاری مشترک کمیسون ملی یونسکو، دفتر زیرمنطقه‌ای یونسکو در تهران، وزارت آموزش و پرورش و یونیسف و با مشارکت کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست که با مشارکت حدود 140 نفر از سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان آموزشی ایران و هیئت‌های نمایندگی از کشورهای زیرمنطقه و متخصصان یونسکو و یونیسف برگزار می‌شود، ایجاد فرصتی به منظور بحث و تبادل‌نظر در مورد پیشرفت‌ها و چالش‌های مربوط به پیشبرد اهداف ششگانه آموزش برای همه در زیرمنطقه و آشنایی با بهترین فعالیت‌ها و تجربه‌های کشورها در زمینه رفع چالش‌ها و نقشه‌راه آینده کشورها در زمینه آموزش پس از 2015 با توجه به چارچوب عمل جهانی آموزش 2030: به سوی آموزش و یادگیری مادامالعمر باکیفیت و برابر برای همه است.

موضوع جلسه‌های تخصصی این نشست عبارت است از:

  • تجربه‌های کشورهای افغانستان و پاکستان در زمینه گسترش آموزش و مراقبت اوان کودکی (هدف 1 برنامه آموزش برای همه)
  • تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه دستیابی همگان به آموزش پایه/ ابتدایی (هدف 2 برنامه آموزش برای همه)
  • تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه ایجاد مهارت‌های زندگی و یادگیری مادام‌العمر (هدف 3 برنامه آموزش برای همه)
  • تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در زمینه بهبود نرخ سوادآموزی بزرگسالان تا 50 درصد (هدف 4 برنامه آموزش برای همه)
  • تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه دسترسی یکسان دختران و پسران به آموزش (هدف 5 برنامه آموزش برای همه)
  • تجربه‌های کشورهای پاکستان و افغانستان در زمینه آموزش با کیفیت (هدف 6 برنامه آموزش برای همه).

در بخش دیگر این نشست، یک پانل تخصصی با موضوع دیدگاه‌های کشورهای زیرمنطقه در زمینه دستور کار برنامه آموزش 2030 با شرکت هیئت‌های نمایندگی کشورهای زیرمنطقه برگزار می‌شود.

کد خبر 302172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha