یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد توسک رییس شورای اروپا از لغو نشست روز یکشنبه سران اتحادیه اروپا به دلیل همزمانی با مذاکرات یونان خبر داد.

 نشست امروز سران اتحادیه اروپا لغو شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، توسک اعلام کرد که نشست سران اتحادیه اروپا لغو می شود اما نشست امروز حوزه یورو برای بررسی کمک مالی احتمالی به آتن همچنان به قوت خود باقی است.

رییس شورای اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد: نشست سران حوزه یورو از ساعت 14 به وقت گرینویچ (17 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز خواهد شد و تا نتیجه گیری مذاکرات در مورد یونان ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که نشست وزیران دارایی کشورهای حوزه یورو موسوم به 'یوروگروپ' برای بررسی بسته اصلاحات دولت یونان که دیشب بدون نتیجه پایان یافته بود، صبح امروز دوباره از سر گرفته شد.

دولت یونان پس از برگزاری همه پرسی و رد پیشنهادات اتحادیه اروپا در مورد بدهی هایش، بسته اصلاحی تازه ای را برای ادامه یافتن مذاکرات پنج ماهه اش با بستانکاران بین المللی ارائه کرد.

مجموع بدهی های یونان 350 میلیارد یورو است که در قالب کمک های مالی از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا دریافت کرده است.

 

کد خبر 300823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha