همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت و دانشگاه آزاد، با بیان اینکه تا سال ۹۶ وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه را ۴۰ درصد کاهش خواهیم داد، گفت: برای رسیدن به این هدف تا کنون ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد و موسسات و وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسده است.

به گزارش ایرنا، دكتر حمید میرزاده میزان وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به منابع غیرشهریه‌ای را حدود 10 درصد دانست و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است 20 درصد از بودجه دانشگاه از طریق ارتباط با صنعت، معدن و تجارت تامین شود.

میرزاده، دانشگاه آزاد را دانشگاهی مأموریت‌گرا دانست و افزود: یک میلیون و 700 هزار دانشجو که 37 درصد دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند؛ ضمن آنکه 70 هزار عضو هیات علمی به دانشجویان در دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مختلف مهندسی، پزشکی، مهندسی پزشکی و علوم انسانی در 11 میلیون مترمربع زیربنای مسقف تدریس می‌کنند.

رئيس دانشگاه آزاد اضافه كرد: 7 هزار و 400 آزمایشگاه و 3 هزار و 600 کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای دانشجویان در خدمت اهداف صنعت، معدن و تجارت کشور قرار گیرد.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم امضاي تفاهم‌نامه بين وزارت صنعت و دانشگاه آزاد، گفت: هشت سال در اجرای برنامه 1404 بویژه در بخش سرمایه‌گذاری‌ها از دست دادیم و امیدواریم بتوانیم در ده سال آینده بخشی از آن را به ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت جبران کنیم.

وی افزود: تفاهمنامه با دانشگاه آزاد موجب می‌شود همه 90 هزار واحد صنعتی امکان تعامل با دانشگاه آزاد را در حوزه‌های مختلف پژوهشی، طراحی و ساخت پیدا کنند.

نعمت‌زاده گفت: هم اکنون در بخشی از واحدها به مشاوره‌های فنی نیاز داریم که این نیاز می‌تواند از طریق واحدهای دانشگاه آزاد تأمین شود و دانشجویان با حضور در این واحدها علاوه بر آشنایی با مشکلات بتوانند راهکارهای لازم را با مشاوره با استادان ارائه کنند و نیز دوره‌های کارآموزی را در آنجا بگذارند و یا بعد از تحصیل در این واحدها مشغول به کار شوند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این تفاهمنامه باید مکانیزم‌هایی را طراحی کنیم از جمله اینکه چگونه ارتباط مردمی سودآور برای صنعت و دانشگاه آزاد طراحی کنیم.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه آزاد اسلامی به امضاي محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

توسعه کارآفرینی و تسهیل و تشویق و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، صنفی و خدماتی و طرح شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و عمرانی از مهمترین زمینه‌های همکاری بین وزارت صنعت، معدن وتجارت و دانشگاه آزاد اسلامی است.

همچنین استفاده متقابل از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی به منظور ارتقای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان وزارتخانه، ایجاد بستر انجام پروژه‌ها و پژوهش‌ها، طرح‌های تحقیقاتی مشترک اعضای هیأت علمی دانشگاه و وزارت صنعت و نیز پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت و برگزاری نشست‌های علمی مشترک (سمینارها، همایش‌ها و ...) و همچنین تبادل اطلاعات و اسناد علمی بین وزارت صنعت و دانشگاه آزاد در این تفاهم‌نامه به عنوان زمینه‌های همکاری دو طرف مطرح شده است.

کد خبر 300821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha