همشهری آنلاین: به رغم تاکید سازمان ملل بر آغاز آتش‌بس انسانی در یمن از ساعت ۱۲ جمعه شب (۱۹ تیر) به وقت محلی یمن، منابع میدانی از تداوم حملات جنگنده‌های عربستان به مناطقی در خاک یمن خبر می‌دهند.

بمباران یمن توسط عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های عربستان پنجشنبه شب دست‌کم سه منطقه در یمن را بمباران کردند که این حملات چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل آتش‌بسی انسانی را از جمعه شب تا پایان ماه مبارک رمضان در یمن اعلام کرده و از همه طرف‌ها خواسته تا به این آتش‌بس پایبند باشند.

همزمان نیروهای هم‌پیمان عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت مستقیم عربستان قرار دارد نیز در شهرهای مختلف از جمله عدن با نیروهای انصارالله درگیر شدند که این درگیری‌ها به کشته شدن چندین تن از دو طرف انجامید.

قرار است در مدت این آتش‌بس سازمان‌های امدادرسان به ویژه نهادهای وابسته به سازمان ملل کمک‌های خود را به آوارگان یمنی و مردم در مناطق جنگ‌زده این کشور ارائه دهند.

براساس گزارش سازمان ملل بحران انسانی در یمن به بالاترین حد خود رسیده و در صورتی که هرچه زودتر کمک‌های بشردوستانه راهی این کشور نشود، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

کد خبر 300618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha