همشهری آنلاین: وزیر علوم با اعلام اینکه نحوه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی به زودی و بر اساس آئین‌نامه‌ای مشخص، «نظام‌مند»، «شفاف» و «قانون‌مند» می‌شود، گفت: کسب درآمد از بخش آموزش دانشگاهی معقول نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، دكتر محمد فرهادي در ديدار با اعضاي تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران با تاكيد بر نظام‌مند شدن آموزش عالي كشور، گفت: درآمد اختصاصي دانشگاه‌هاي كشورمان نيز مانند ساير دانشگاه‌هاي جهان بايد از طريق انجام امور پژوهشي، ارتباط بيشتر مراكز آموزش عالي با بخش صنعت و انجام پروژه‌هاي مشترك و بالاخره فعاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان تامين شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ساماندهي آموزش عالي را در گروی آمايش آموزش عالي دانست و افزود: طرح آمايش آموزش عالي كشور تا آغاز سال تحصيلي جديد آماده شده و براي تصويب نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال مي‌شود.

وي افزود: اجراي اين طرح به امر اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي نيز كمك مي‌كند و بر اساس اين طرح، پذيرش دانشجويان در رشته‌هاي مختلف بر اساس نياز كشور صورت مي‌گيرد.

وزير علوم در بخش دیگر سخنانش، تشكل‌هاي دانشجويي را مكاني مناسب براي تمرين دانشجويان در امور فرهنگي، سياسي و مديريتي دانست و اظهار داشت: دانشگاه‌ها به فرموده مقام معظم رهبري بايد سياسي باشند و ضمن فعاليت‌هاي معقول و قانون‌مند سياسي، مسائل مختلف كشور را نيز به صورت دلسوزانه مورد نقد و ارزيابي قرار دهند ولي اين فعاليت عزيزان دانشجو نبايد جناحي باشد و به تريبون جناح‌هاي سياسي خارج از دانشگاه تبديل شود.

دكتر فرهادي در ادامه با تاكيد بر رعايت عدالت در توزيع بودجه و امكانات براي انجام فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي، گفت: قانون فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي بايد به صورت صحيح و نظام‌مند اجرا شود و اگر هم نقصي داشت مي‌توان آن را اصلاح كرد و در مقابل عملكرد تشكل‌ها نيز بايد قانون مند بوده و در چارچوب قوانين و مقررات مصوب عمل كنند.

کد خبر 300529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha