گروه شهری: پردیس سینمایی رازی با چهار تالار نمایش فیلم به ظرفیت حدود 700 نفر تماشاگر مجهز به مدرن‌ترین سیستم پخش فیلم دردنیا در زیر بنای 3600 متر و با هزینه‌ای حدود 6 میلیارد تومان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این پردیس سینمایی درمنطقه 11 علاوه  برمحمدباقرقالیباف شهردار تهران و محمدرضا جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهره‌های شناخته شده عرصه فرهنگ و هنر کشور از جمله عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، ایرج‌راد، احمدرضا درویش،‌ هادی مرزبان،‌ اکبر زنجان‌پور حضورداشتند.

جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهارامیدواری کرد با هم‌افزایی امکانات به کارگرفته شده دربخش‌های مختلف اعم ازدولتی، غیردولتی و شهرداری‌ها همت به کارگرفته شده در توسعه فضاهای فرهنگی به مراتب بیش ازاین باشد.

وی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری مبنی بر توسعه، بازسازی و ساخت سالن‌های سینما و تئاتر در سطح شهر تهران قدردانی کرد و نیاز کشور به ساخت فضاهایی از این دست را به میزان 2 برابر امکانات موجود قلمداد کرد.

قالیباف شهردار تهران نیزبه عنوان سخنران آخر افتتاحیه پردیس سینمایی رازی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد ارتقای امور فرهنگی در ابعاد مختلف گفت: ازدوستان همرزم خود در جبهه جنگ یاد گرفتم همواره خدمتگزار مردم و انقلاب و نظام باشم. به همین منظور رسالت جدی ما در مدیریت شهرفراهم کردن مسیرتعالی، افزایش آگاهی و رشد انسان‌هاست که درصورت تحقق چنین مهمی‌سایرمشکلات درذیل آن برطرف شده وکیفیت زندگی درشهرها، روستاها واقصی نقاط کشوربهبود خواهد یافت.

وی با تقسیم وظایف دست‌اندرکاران امورفرهنگی به دوبخش سخت افزاری ونرم افزاری خطاب به هنرمندان حاضردرجلسه گفت: من حتما وظیفه دارم درحوزه سخت افزاری و فراهم‌کردن بسترکاربرای شما گام‌های جدی بردارم وشما هنرمندان، اندیشمندان ونخبگان جامعه نیزمی‌توانید با حرکت‌های هنرمندانه و انسانی وفاخرخود تاثیرگذاربرفرهنگ وهنراین مرزوبوم درهمه ابعاد مادی ومعنوی آن باشید.

کد خبر 30047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز