دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

محمود مولایی: دریک باوئرمان جدی‌ترین گزینه‌ سرمربیگری تیم ملی بسکتبال امروز یا فردا وارد تهران می‌شود.

اين مربي آلماني به گفته رئيس فدراسيون بسكتبال از ميان 20گزينه مطرح شده براي مربيگري تيم ملي درنظر گرفته شده و به‌احتمال زياد روي نيمكت تيم ملي خواهد نشست. محمود مشحون در اين رابطه مي‌گويد: «انتخاب اين مربي صددرصد نهايي شد. ما اين مربي آلماني را انتخاب كرديم و برنامه‌هاي او نيز براي هدايت تيم ملي نهايي شده است. پس از انتخاب باوئرمان بلافاصله با دفتر امور مشترك فدراسيون‌ها تماس گرفتيم و از آنها خواهش كرديم كه كارهاي مربوط به گرفتن ويزا را براي اين مربي انجام دهند. به‌احتمال زياد امروز يا نهايتا سه‌شنبه باوئرمان در ايران خواهد بود تا مذاكره نهايي و امضاي قرارداد را انجام دهيم.»

انتخاب سرمربي تيم ملي بسكتبال مدت‌هاست كه دغدغه ملي‌پوشان شده است. بعد از تغييرات در فدراسيون و جدايي موقت مشحون و اداره اين فدراسيون به‌دست سرپرست وضعيت كادرفني در بلاتكليفي به سر مي‌برد. البته كادرفني تيم ملي بعد از نايب‌‌قهرماني در بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون دستخوش تغييرات شد. مهمد بچيروويچ، مرد صرب آخرين سرمربي تيم ملي بود اما با اتمام قرارداد اين مربي مشحون به اين نتيجه رسيد كه مربي ديگري جايگزين بچيروويچ شود.

پس از آن مشحون از فدراسيون رفت و برگزاري انتخابات مجمع فدراسيون بسكتبال چند باري به تعويق افتاد تا صداي ملي‌پوشان بابت بلاتكليفي كادرفني دربيايد. به همين دليل، محمود مشحون بعد از رسيدن به رياست فدراسيون انتخاب سرمربي را در اولويت‌هاي كاري اين فدراسيون قرار داد.

با اين حال، حساسيت براي انتخاب مربي خارجي يا داخلي باعث از دست رفتن زمان شد و در نهايت رئيس فدراسيون بسكتبال برخلاف ميل باطني روي جذب مربي خارجي تمركز كرد. اكنون باوئرمان شانس زيادي براي مربيگري در تيم ملي دارد و محمود مشحون درباره اين مربي آلمان مي‌گويد:‌ « بين 20رزومه ارسال شده به ما اين مربي قوي‌ترين كارنامه را داشت كه 3 جام جهاني و يك المپيك را تجربه كرده و در تيم‌هاي ملي زيادي هم مربيگري كرده است. امتيازهاي خوبي در كارنامه باوئرمان وجود داشت و نتيجه كلي را هم بعد از حضور او در ايران اعلام خواهيم كرد.»

  • شاهين‌طبع دستيار مربي خارجي

بعد از انتخاب مربي خارجي به‌عنوان سرمربي تيم ملي دستيار ايراني به كادرفني اضافه مي‌شود. رئيس فدراسيون درصدد است مهران شاهين‌طبع را به‌عنوان دستيار انتخاب كند. جالب اينكه پيش‌تر از اين مربي به‌عنوان گزينه مربيگري تيم ملي ياد مي‌شد، اما با منتفي شدن حضور سرمربي ايراني شاهين‌طبع براي پست دستياري درنظر گرفته شده است. رئيس فدراسيون درباره اينكه اگر سرمربي خارجي نخواهد با مربي ايراني كار كند تكليف چيست، تأكيد مي‌كند:‌ «به‌هيچ‌وجه به باوئرمان اجازه نخواهيم داد كه دستيار خارجي داشته باشد. ما تصميم گرفتيم شاهين‌طبع در كنار سرمربي تيم ملي حضور داشته باشد و زير بار انتخاب دستيار خارجي نخواهيم رفت.» همچنين قرار است با سرمربي خارجي ابتدا قرارداد 3ماهه بسته شود. مشحون مي‌گويد: «ما در جلسه‌اي كه داشتيم تمام برنامه‌ها را تنظيم كرديم. طبق برنامه مي‌خواهيم ابتدا قرارداد 3 ماهه‌اي را تا پايان مسابقات قهرماني آسيا با باوئرمان امضا كنيم. البته اين صحبت‌هايي است كه ما در جلسه‌مان داشتيم و بايد ببينم آيا او اين مدت قرارداد را قبول خواهد كرد يا نه.» به هر حال، باوئرمان به تهران سفر مي‌كند تا مذاكرات نهايي درباره حضورش روي نيمكت تيم ملي انجام شود.

  • سرمربي سابق بايرن‌مونيخ و تيم ملي آلمان

دريك باوئرمان دهم دسامبر1957 متولد شده و در 6سال بازي‌گري‌اش در ليگ آلمان دست به توپ بوده است، از سال 1975تا 1981. از 8 سال بعد گام در عرصه مربيگري گذاشته و بايرن لوركوزان نخستين باشگاهي بوده كه هدايتش را برعهده گرفته‌ است. بعد از حضور در اين باشگاه سرمربي تيم ملي كشورش شده و 4 سال ملي‌پوشان آلمان را هدايت كرده ‌است و دوباره وارد عرصه باشگاهي شده است. 9سال در رده باشگاهي مربيگري كرد و دوباره سرمربي تيم ملي آلمان شد و توانست در رقابت‌هاي قهرماني اروپاي 2005 نايب قهرمان قاره سبز شود. پس از تيم ملي روي نيمكت بايرن مونيخ آلمان نشست و در سال2013 به‌مدت يك سال سرمربي تيم ملي لهستان شد.

کد خبر 300222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha