همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طراحی و استقرار نظام برنامه ریزی جدید و کارآمد در این وزارتخانه خبر داد و گفت:این سیستم برنامه ریزی از پشتوانه پژوهشی برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد هادی همایون در آستانه هفته دولت با تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این سیستم علاوه بر مسایل حوزه های تخصصی چهار گانه سینما، هنر، فرهنگ و مطبوعات، مسایل راهبردی و بین المللی، چشم‌انداز وزارتخانه، مهندسی فرهنگی و بسیاری از فعالیت های دیگر به جدیت دنبال و از برنامه‌ریزی منظمی برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به طراحی یک شورای برنامه ریزی در جهت تقویت تعامل بخش ها و معاونت های وزارتخانه با یکدیگر اظهار داشت: در این شورا کار گروه‌های برنامه ریزی از طریق کمیته های فرعی، تمامی تکالیف قانون برنامه، آیین نامه ها و طرح‌ها را به دقت بررسی و در دستور کار قرار می‌دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اینکه معاونت‌ها آمادگی ورود به این نظام و همچنین مشارکت با معاونت برنامه ریزی را پیدا کنند با احیای دفاتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت ها که در ساختار تشکیلاتی پیش بینی و تصویب شده تمامی مسایل آن‌ها از جهت ستادی نظیر بودجه و برنامه  معاونت‌ها، ساختار و نظام نظارت و ارزیابی سرپرستی می‌شود.

همایون گفت: مجموعه مدیران کل این دفاتر که نقش اساسی و جدی در معاونت خودشان دارند در نظامی با مدیران کل معاونت برنامه ریزی تحت عنوان کارگروه برنامه ریزی در تعامل قرار می گیرند.

وی افزود:پس از اینکه مسایل در کارگروه برنامه ریزی مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت  در شورای برنامه‌ریزی متشکل از معاونان و شخص وزیر طرح و  تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.

وی که ریاست پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات را نیز برعهده دارد ، همکاری تنگاتنگ این پژوهشگاه با معاونت برنامه ریزی وزارتخانه را خاطر نشان کرد و گفت :  این پژوهشگاه برای حل مسایل وزارتخانه در حوزه های مختلف نقش یک پشتوانه قوی پژوهشی را برعهده خواهد داشت.

وی افزود:برای اینکه پژوهشگاه بتواند خودش را برای پذیرش مسایل وزارتخانه و ایفای نقش در این زمینه آماده سازد تغیرات ساختاری عمیقی در آن پیش بینی شده است.

همایون گفت: در حال حاضر این پژوهشگاه به سه پژوهشکده مساله محور تحت عنوان " مطالعات هنر و رسانه ایران"، "ارتباطات میان فرهنگی و بین الملل"  و "مطالعات راهبردی  فرهنگ" تقسیم بندی شده است.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی در وزارتخانه در حال شناخته شدن است ضمن اینکه برخی مسایل مهم در هنگام تغییر و تحول پیگیری می‌شود تا کارها معطل گردش سریع این نظام نمانند.

به گفته وی، تکالیف برنامه چهارم توسعه در اولویت برنامه این سیستم قرار دارد  و سپس طرح ها و برنامه های جدید معاونت ها  و در مرحله سوم ،  طرح ها و برنامه های موجود معاونت‌ها، بازنگری و اصلاحاتی که باید در ان انجام شود در دستور قرار می‌گیرد.

وی تلاش درجهت تلفیق و هماهنگی برنامه و بودجه وزارتخانه ،تلاش در جهت همسو کردن فعالیت‌های کل وزارتخانه با سیاست‌های فرهنگی، چشم انداز و تدوین راهبردهای محتوایی وزارتخانه را از جمله اقدامات این معاونت ذکر کرد.

همایون، تلاش در جهت انجام تکالیف قانون برنامه چهارم توسعه ، کاربردی تر شدن برنامه و بودجه وزارتخانه، تلاش برای هماهنگ کردن برنامه های پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات با مقاصد وزارتخانه، احیا و تغییر در ادارات کل معاونت‌ها به منظور افزایش بیشتر کارایی و اثر بخشی انها و کاهش فعالیت‌های مشترک با سایر معاونت ها و تخصصی تر کردن فعالیت ها وشرح وظایف انها و تهیه آیین نامه های مختلف هر معاونت را  از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

کد خبر 29934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز