حمید سوریان در نخستین اظهارنظر پس از کشتی نگرفتن در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی‌می گوید: حدود ۱۵ سال است که در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌ام و هیچ‌وقت از کشتی جدا نشده‌ام.

حمید سوریان-کشتی

هرچه در زندگي دارم از كشتي است و در حال حاضر هم با حضور در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به‌عنوان سرباز در خدمت كشتي هستم. دارنده ۷ طلاي جهان و المپيك در مورد اينكه چرا در مسابقات انتخابي كشتي نگرفت، گفت: براي شركت در مسابقات انتخابي اصلا در شرايط ايده‌آلي قرار نداشتم، اما تصميم گرفتم به مشهد بروم. حتي وزن‌كشي كردم و قبل از مسابقه گرم هم كردم اما به‌خاطر شرايطي كه داشتم متأسفانه نتوانستم كشتي بگيرم.

سوريان در پاسخ به اين سؤال كه تكليف‌ات براي شركت در مسابقات جهاني ۲۰۱۵ آمريكا چه مي‌شود، اظهار كرد: فدراسيون و كادر فني در اين‌باره تصميم مي‌گيرند، اما آنچه مسلم است، حميد سوريان هميشه به‌عنوان سرباز آماده خدمت به كشتي است و اگر شرايط و فرصتي براي من ايجاد شود، با جان و دل تلاش مي‌كنم در خدمت كشتي باشم.

قهرمان المپيك لندن درباره مسابقات 2015 لاس وگاس هم گفت: كار در رقابت‌هاي جهاني آمريكا به‌عنوان ميدان گزينشي المپيك بسيار سخت است و تمام رقبا با تمام توان به‌دنبال كسب نتيجه هستند. اگر شرايط و فرصتي برايم به‌وجود ‌آيد، تمام تلاشم را مي‌كنم كه عملكرد قابل‌قبولي داشته باشم.»

اين موضوع در حالي است كه مديرفني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي اعلام كرد برنامه‌ريزي ما براي رقابت‌هاي جهاني و المپيك به‌گونه‌اي است كه هيچ‌كدام از سرمايه‌هاي اين رشته فراموش نمي‌شوند. حسن بابك در مورد تمرينات آماده‌سازي تيم ملي كشتي فرنگي ايران، ادامه داد: نخستين اردوي فرنگي‌كاران بعد از رقابت‌هاي انتخابي از امروز در خانه كشتي آغاز مي‌شود كه اين تمرينات تا رقابت‌هاي جهاني به‌صورت مرحله به مرحله برنامه‌ريزي شده و اجرا مي‌شود. مديرفني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي با اشاره به نكات مثبت رقابت‌هاي انتخابي تصريح كرد: اين مسابقات از 2جنبه قابل اهميت و تامل است. اول اينكه ايجاد انگيزه براي جواناني مي‌كند كه به‌دنبال دوبنده تيم ملي هستند و دوم اينكه نامداران و قهرمانان كشتي فرنگي با حضور در اين ميدان با نشان دادن شايستگي خود براي حفظ دوبنده تيم ملي تلاش مي‌كنند. بابك اضافه كرد: به هر حال رقابت‌هاي انتخابي بايد در دستور كار تيم‌هاي ملي باشد تا اين فرهنگ به خوبي نهادينه شود و چهره‌هاي خوبي در تمامي اوزان كشف و شناسايي شوند. وي با تأكيد بر اهميت و حساسيت رقابت‌هاي جهاني آمريكا به‌عنوان ميدان كسب سهميه المپيك يادآور شد: مطمئن باشيد ما از تمامي سرمايه‌هاي خود در اين ميدان بزرگ استفاده خواهيم كرد چراكه كشتي فرنگي ايران به‌عنوان قهرمان جهان بايد در اين مسابقات سربلند و موفق ظاهر شود.

اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در رقابت‌هاي جهاني ۲۰۱۵ آمريكا از روز شنبه ۳۰ خردادماه در محل خانه كشتي شماره يك تهران آغاز شده است كه اين مرحله از تمرينات تا روز ۱۰ تيرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 299240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha