عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بیش از نیمی از آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران در نتیجه عدم‌تربیت صحیح کودکان یتیم و بی‌سرپرست است پیشنهاد ایجاد ۵یتیم خانه تخصصی در ۵پهنه شهر تهران را ارائه کرد.

عباس جديدي درخصوص افزايش آسيب‌هاي اجتماعي و در نتيجه بالارفتن آمار جرم و جنايت و پيشنهاد ايجاد 5يتيم خانه و نحوه نگهداري افراد بي‌سرپرست، يتيم و بي‌خانمان‌ها گفت: ايجاد يتيم خانه‌هاي تخصصي و هدفمند در شهر تهران از واجب‌ترين كارها براي شهر است. وي با بيان اينكه نگاه اعضاي شوراي شهر در جلسات نگاه تخصصي و بررسي ريشه‌اي موضوعات بوده و دغدغه آنها موضوعات مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي است، اظهار داشت: آمار 15ميليون پرونده‌اي قوه قضاييه از ميزان جرم و جنايت در سال گذشته نشان از افزايش ميزان جرم و جنايت به‌ويژه در شهر تهران دارد.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: نگاه تخصصي به اين پرونده‌ها نشان مي‌دهد كه 60درصد از اين آمار 15ميليوني مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي است كه 50درصد از آن را كساني مرتكب مي‌شوند كه بي‌سرپرست و يتيم بوده و از نعمت پدر و مادر بي‌بهره هستند. جديدي درخصوص تذكر خود در صحن شوراي شهر تصريح كرد: يك نگاه موضوعات شرعي بوده و موضوع ثواب و باقيات و صالحات آن است كه اگر در اين كار كوتاهي شود از انجام وظيفه ديني و شرعي خود محروم مي‌شويم. جديدي با تأكيد بر اينكه براساس عرف و عادت شهروندان اين موضوعات را از چشم شهرداري ديده و آن را وظيفه شهرداري مي‌دانند، تصريح كرد: هم در قانون شهرداري‌ها و هم در مصوبات شوراي شهر تكاليف روشني در اين خصوص براي مديريت شهري تعيين شده است كه اگر از اين وظايف قانوني كوتاهي شود آيندگان حتما شوراي شهر كنوني را مورد مواخذه و نقد قرار مي‌دهند. وي با تأكيد بر اينكه بايد درخصوص آسيب‌هاي اجتماعي با نگاه دلواپسي نظر انداخت و منش اسلام ناب محمدي و سلوك به شيوه حضرت علي(ع) اقدام كرد، اظهار داشت: اقداماتي كه تاكنون درخصوص آسيب‌هاي اجتماعي صورت گرفته لازم بوده اما اين اقدامات كافي، تخصصي و ريشه‌اي نيست. عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه نگاه مديريت شهري بايد پيشگيري قبل از درمان باشد، گفت: اگر از ابتدا و ريشه‌اي اين موضوعات سازماندهي و ساماندهي شود آمار بزهكاري و معضلات اجتماعي بسيار كاهش مي‌يابد. وي تأكيد كرد: در واقع هزينه‌اي كه درخصوص رفع آسيب‌هاي اجتماعي انجام شود، سرمايه‌گذاري است؛ چراكه در آينده بايد براي درمان اين موضوعات صدها برابر هزينه كرد.

وي با بيان اينكه بسياري از مجرمان افرادي هستند كه از نعمت پر مهر پدر و مادر بي‌بهره بوده يا سرپرستي ندارند، اظهار داشت: اگر موضوع جمع‌آوري، ساماندهي و هدفمند كردن اين افراد به‌صورت تخصصي انجام شود پيش‌بيني مي‌شود در حدود 50 درصد اين مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي كاهش يابد.

معاون نظارت شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به پيشنهاد خود براي ايجاد 5يتيم خانه تخصصي در پهنه‌هاي شمال، جنوب، شرق، غرب و مركز گفت: اين مراكز بايد علاوه بر موضوع نگهداري به موضوع تعليم و تربيت، آموزش و پرورش و آموزش‌هاي حرفه‌اي براي جذب در مشاغل بپردازند زيرا هدف از ساخت و ايجاد يتيم خانه‌ها تنها موضوع هتلداري نيست بلكه بايد به‌گونه‌اي شخص يتيم به جامعه سپرده شود كه نه‌تنها مشكلي ايجاد نكند كه حتي كمك حال جامعه باشد. وي در پايان اظهار داشت: شوراي شهر در دوره سوم مصوبه‌اي درخصوص ايجاد 400مسجد، حسينيه و ساير اماكن رفاهي براي افزايش سرانه رفاهي شهر تهران دارد كه مي‌توان اين 5مركز را در قالب اين مصوبه ايجاد كرد، ضمن اينكه آمادگي‌ها براي ارائه حتي طرح دوفوريتي در اين خصوص به صحن شوراي شهر وجود دارد.

کد خبر 299235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha