شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه در اعلام برنامه مقابله با زمین خواری و رفع تصرف از اراضی ملی کشور دیروز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اعلام کرد: قوه قضاییه در سال‌های ۹۲و ۹۳به‌شدت وارد عمل شد و به تمام دادستان‌ها و مدیران کل دستور داد تا از ظرفیت مدعی‌العموم استفاده و با زمین‌خواری و نابودی محیط‌زیست برخورد کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در سخنراني خود همچنين بر ضرورت مقابله جدي با پديده زمين خواري تأكيد كرد و با اشاره به برنامه قوه قضاييه براي برخورد با زمين‌خواري و دست‌اندازي به جنگل‌ها و منابع طبيعي گفت: دست‌اندازي به جنگل‌ها و منابع طبيعي باعث شده بود تا بعضي از افراد ثروت‌هاي بادآورده به‌دست بياورند و به‌دنبال آن فساد در دستگاه‌ها ايجاد كنند.

معاون اول رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: در سال 93، معادل 43هزار هكتار از زمين‌هايي كه تصرف شده بود رفع تصرف شد و همچنين در همان سال، 44هزار سند رسمي توسط سازمان ثبت به نام دولت صادر شد. دو روز پيش از سخنان معاون اول قوه قضاييه، دادستان نوشهر هم از رسيدگي جدي به پديده زمين‌خواري و درياخواري در اين بخش كشور خبر داد. آنطور كه ايسنا خبر داده بود، علي‌اكبر عليزاده به خبرنگاران گفت: زمين‌خواري اعم از جلگه، جنگل و درياخواري پديده جديدي نيست و از ساليان گذشته شروع شده بود.

عليزاده تأكيد كرد: تاكنون رسيدگي به اين موضوعات به دلايلي با كندي انجام مي‌شد اما در حال حاضر مقابله با اين پديده با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري با جديت تمام در حال پيگيري است. ياد آور مي‌شود هفدهم اسفندماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته منابع طبيعي در جمع مسئولان محيط‌زيست و سازمان جنگل‌ها بر حفظ محيط‌زيست و مقابله با زمين‌خواري و كوه خواري تأكيد كردند.

کد خبر 299229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha