عاملان ۲ اسیدپاشی جداگانه در شهرهای خوی و کوهدشت که ۲زن و یک دختربچه را راهی بیمارستان کرده بودند در کمتر از ۲۴ساعت دستگیر شدند.

نخستين حادثه اسيدپاشي سه‌شنبه گذشته در روستاي بلوران شهرستان كوهدشت در استان لرستان رخ داد. عصر آن روز مردي كه گفته مي‌شود دچار بيماري روحي و رواني است به‌دنبال اختلافات خانوادگي، با مادرش درگير شد و او را به باد كتك گرفت. وي سپس سراغ ظرف اسيدي كه در خانه بود رفت و قصد داشت محتويات آن را روي برادرزاده 8ساله خود به نام فاطمه بپاشد كه در اين هنگام مادر فاطمه براي نجات جان تنها فرزندش با برادرشوهرش درگير شد. مرد جوان پس از ضرب و شتم مادر فاطمه، مقداري اسيد روي او و دخترش پاشيد و در نهايت از خانه فرار كرد.

به‌دنبال اين حادثه، ماجرا به پليس گزارش شد و مجروحان به بيمارستان منتقل شدند. به گفته مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، مجروحان اسيدپاشي دوم تيرماه در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد پذيرش و سپس در ساعت 13:30 روز چهارشنبه براي انجام اقدامات تخصصي درماني به بيمارستان شهيد مطهري تهران اعزام شدند.

وي افزود: در اين حادثه مادر ۳۹ساله و يك دختربچه 8ساله قرباني اسيدپاشي شده بودند. اين در حالي بود كه مادر بيشتر آسيب ديده و مطابق برآورد اوليه ميزان سوختگي ناشي از اسيدپاشي در اين زن لرستاني ۴۰ درصد اعلام شده و عمده آسيب در ناحيه صورت، سر و گردن و پشت اوست. با اين حال چشمان اين زن آسيب نديده و متأسفانه دختربچه از ناحيه دست و پا دچار سوختگي شده و ميزان سوختگي وي ۲۰درصد اعلام شده است. براساس اين گزارش همزمان با درمان قربانيان اسيدپاشي، عامل حادثه نيز كه به كوه‌هاي اطراف منطقه بلوران گريخته بود، در كمتر از 24ساعت از سوي پليس دستگير شد.

دومين حادثه اسيدپاشي اما در شهرستان خوي در آذربايجان غربي رخ داد. به گفته فرمانده‌ انتظامي خوي، حدود ساعت 10شب چهارشنبه، زني ۳۴ ساله در پارك مريم اين شهرستان مورد اسيدپاشي همسر سابق خود قرار گرفت. سرهنگ عليدوست ادامه داد: اين زن به همراه پسر ۱۹ ساله‌ خود در حال پياده‌روي در پارك بود كه همسر سابقش از پشت سر به روي او اسيد پاشيد. اين مرد در ادامه با شليك اسلحه‌ شكاري، پسرش را كه قصد داشته از مادرش دفاع كند از ناحيه پا زخمي كرد.

همزمان با فرار مرد اسيدپاش و حضور پليس در محل، مجروحان به بيمارستان انتقال يافتند و جست‌وجو براي دستگيري اسيدپاش شروع شد. با شناسايي مخفيگاه متهم، اين محل محاصره شد اما مرد اسيدپاش درحالي‌كه لوله سلاحش را روي سرش گذاشته بود مأموران را تهديد به‌خودكشي كرد. در نهايت ماموران پس از چند ساعت گفت‌وگو حدود ساعت 1:25بامداد توانستند اين مرد را كه گفته مي‌شود معتاد به شيشه است بدون درگيري دستگير كنند. در حال حاضر، زن كه از ناحيه پشت سر و شانه‌ها دچار سوختگي شده، به همراه پسر مجروحش، در بيمارستان بستري هستند.

کد خبر 299208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha