مردی که به‌دلیل اختلاف بر سر پارک کردن خودرواش با کارگر رستورانی در فرحزاد درگیر شده و او را به قتل رسانده بود، ۲۲‌ماه بعد از این جنایت به دادسرای امور جنایی رفت و خودش را تسلیم کرد.

عامل جنایت در فرحزاد خودش را تسلیم کرد

ساعت 17روز 13شهريور‌ماه سال92 مسئولان بيمارستاني در غرب پايتخت به مأموران كلانتري 134شهرك غرب اطلاع دادند مرد مجروحي به نام معين كه ساعتي قبل به آنجا منتقل شده بود به‌دليل خونريزي و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است. آنچه باعث شد از بيمارستان با پليس تماس بگيرند، آثار ضربات چاقو بر گردن قرباني بود. با حضور مأموران و بازپرس جنايي در بيمارستان معلوم شد متوفي كه كارگر رستوراني در فرحزاد بود بامداد همان روز هدف حمله مرد ناشناسي قرار گرفته و مجروح شده است.

  • اظهارات شاهدان

تحقيقات اوليه نشان مي‌داد اين درگيري مرگبار ساعت 2بامداد رخ داده و جواني كه سوار بر يك دستگاه خودروي ال90 به رستوران رفته بود عامل اين جنايت است. يكي از همكاران مقتول گفت: قاتل ساعتي قبل همراه زن جواني به رستوران آمده بود. هر دو نفرشان بعد از خوردن شام از آنجا رفتند اما ساعتي بعد مرد جوان دوباره برگشت. ما قصد تعطيل‌كردن رستوران را داشتيم اما او كه به‌نظر مي‌رسيد وضعيتي غيرعادي دارد شروع به عربده‌كشي كرد. آنقدر وضعيتش غيرعادي بود كه ماشينش را هنگام پارك‌كردن به ديوار كوبيد و شيشه عقبش شكست و بعد آن را وسط خيابان رها كرد و راه را بند آورد. سپس خودش را به تختي كه معين روي آن دراز كشيده بود رساند و با چاقويي كه در دستش بود چند ضربه به سر، گردن و سينه او زد و فرار كرد.

  • شناسايي قاتل

با اينكه شاهدان زيادي چهره قاتل را ديده بودند اما هنوز هويت او براي پليس معلوم نشده بود. اما بررسي دوربين‌هاي مداربسته‌اي كه در آن اطراف نصب شده بود نخستين سرنخ‌ها را در اختيار پليس گذاشت. مأموران با بررسي شماره پلاك خودروي ال90 ‌صاحب آن را شناسايي و دستگير كردند. اين مرد وقتي تحت بازجويي قرار گرفت، گفت از اين جنايت اطلاعي ندارد و شب حادثه خودرواش را به يكي از دوستانش به نام سيامك داده بود.

او گفت: آن شب چند ساعتي ماشينم در اختيار سيامك بود و وقتي خودرو را برايم آورد گفت هنگام پارك‌كردن تصادف كرده است و از درگيري چيزي نگفت.

با شناسايي عامل اين جنايت گروهي از مأموران براي دستگيري او به خانه‌اش واقع در مهرويلاي كرج رفتند اما او متواري شده بود و خانواده‌اش اعلام كردند از مخفيگاه او اطلاعي ندارند. با وجود اين تجسس‌هاي افسران آگاهي براي دستگيري قاتل ادامه يافت اما چون هيچ ردي از او وجود نداشت اين تحقيقات به درازا كشيد.

  • قاتل باپاي خودش به دادسرا رفت

با گذشت نزديك به 22‌ماه از اين جنايت، مادر قاتل به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي رفت و اعلام كرد پسرش قصد دارد خودش را تسليم كند. او گفت: پسرم ناخواسته مرتكب قتل شده و از كرده‌اش پشيمان است. در اين مدت توانستيم اولياي دم را شناسايي و با پرداخت ديه از آنها رضايت بگيريم. حالا هم پسرم مي‌خواهد تسليم قانون شود. چند روز بعد از اين ماجرا قاتل فراري به دادسرا رفت و با اعتراف به جنايتي كه 22‌ماه قبل در فرحزاد رخ داده بود خودش را تسليم كرد. به اين ترتيب وي بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او در اظهاراتش به بازپرس سعيد احمدبيگي گفت: شب حادثه قصد داشتم خودروام را پارك كنم كه مقتول مانعم شد. از اين كار او خيلي عصباني شدم و از او كينه به دل گرفتم. با اين حال بعد از خوردن شام از آنجا رفتم و چند ساعت بعد در شرايطي كه هنوز عصبانيتم فروكش نكرده بود برگشتم و كارگر رستوران را با چاقو زدم و فرار كردم.

وي ادامه داد: در اين مدت سرگردان شهرهاي مختلف بودم. مدتي را در همدان مخفي شده بودم و مدتي در تهران و كرج پرسه مي‌زدم تا اينكه خسته شدم و تصميم گرفتم خودم را تسليم كنم. آن شب من وضعيت عادي نداشتم و حالا هم از كاري كه كرده‌ام پشيمانم.

به‌دنبال اعترافات متهم، بازپرس احمدبيگي وي را با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار داد و قرار است به‌زودي وي صحنه جنايت را بازسازي كند و وضعيت سلامت رواني وي بررسي شود. در همين حال سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ نيز در اين‌باره گفت: هم‌اكنون متهم در بازداشت به سر مي‌برد و كارآگاهان به‌دنبال كشف انگيزه اصلي وي از ارتكاب جنايت هستند.

کد خبر 298901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha