همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو پدیده گرد و غبار است که معادن رها شده از جمله مهم‌ترین کانون‌های داخلی تولید آن محسوب می‌شوند.

معادن رها شده از مهم‌ترین کانون‌های داخلی گرد و غبار هستند

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در دیدار با اعضای اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات معدنی ایران افزود: برخی تخریب‌ها و آسیب‌های وارد شده به محیط زیست و طبیعت ایران به دلیل فعالیت‌های ناپایدار معادن است.

وی گفت: توجه به طراحی سبز به معنای در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی از ابتدای طرح‌های توسعه‌ای معدن تا انتهای فعالیت، تنها راه برای جلوگیری از تخریب و آلودگی در طبیعت است.

ابتکار تاکید کرد: شرایط اقلیمی کشور ضرورت مدیریت عرصه سرزمینی را دو چندان می‌کند.

معاون رییس جمهوری با بیان این که بخشی از گرد و غبار داخلی ناشی از تخریب‌های حاصل از فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد: برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی، ضرورت دارد حفظ محیط زیست به نخستین هدف در فعالیت‌های معادن تبدیل شود.

وی ادامه داد: آثار عمومی فعالیت‌های معدنی ناپایدار روی عرصه سرزمینی همچون برداشت بی‌رویه، تخریب پوشش گیاهی و انسجام خاک، آثار شیمیایی ایجاد شده در برخی فرآیندها از جمله نکات منفی فعالیت‌های معدنی است که منجر به مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با فعالیت‌های ناپایدار معادن می‌شود.

کد خبر 298838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha