همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیاتی از بازداشت موقت مدیرعامل اسبق منطقه آزاد قشم در رابطه با پرونده فرودگاه قدیم قشم و پرونده‌های مالی این منطقه آزاد عنوان کرد.

محمد صادق اکبری حجت‌الاسلام

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری یکشنبه ( 31 خرداد) در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات دادگستری هرمزگان برگزار شد، در مورد آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالی و زمین خواری در جزیره قشم بیان داشت: پرونده در شعبه مورد نظر در حال بررسی و پیگیری است و تعدادی از مدیران و افراد مرتبط با پرونده جهت بازجویی و جمع آوری اطلاعات احضار شدند که در روند بررسی پرونده یکی از مدیران اسبق منطقه آزاد قشم به صورت موقت بازداشت شد.

وی عنوان کرد: این پرونده در جریان ابهامات و شکایت‌های مطرح شده اراضی فرودگاه قدیم قشم و تخلفات مالی در استان تشکیل و در حال بررسی بیشتر است.

  • فرار تمساح خلیج فارس تکذیب شد

حجت الاسلام اکبری در مورد انتشار شایعاتی پیرامون فرار تمساح خلیج فارس یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب کشور اظهار داشت: این شایعات کاملا کذب است و سرباند بزرگ مواد مخدر در جنوب کشور ملقب به تمساح خلیج فارس در بازداشت بوده و پرونده طبق روال در حال رسیدگی است.

  • ۹ نفر پای چوبه دار بخشیده شدند

وی در مورد اعدامی‌های سال ۹۳ در استان هرمزگان گفت: تعداد اعدامی‌های منتظر حکم در استان کاهش یافته است. همچنین در سال گذشته ۹ نفر از متهمان به اعدام پای چوبه دار توسط خانواده‌های شاکی بخشیده شدند.

وی ادامه داد: یک باند متشکل از سه نفر که در روند پرونده به ۲۲ سرقت مسلحانه، پنج آدم ربایی و سرقت به عنف اعتراف کرده بودند حکم نهایی آنها صادر شد و چند روز گذشته تاییدیه نهایی حکم توسط دیوان عالی انجام شد که پس از وصول حکم قصاص اجرایی خواهد شد.

  • هشت جرم اول پر وقوع در استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح پر تعدادترین تخلفات و جرائم به وقوع پیوسته در استان هرمزگان بیان داشت: انواع سرقت، ضرب و جرح عمدی، حمل مواد مخدر به ترتیب جزو سه جرم اول استان هستند، تهدید، توهین، ایراد صدمان غیرعمد بر اثر تصادف، خیانت در امانت و تخریب به ترتیب رتبه چهارم تا هشتم جرائم پروقوع استان را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: بندرعباس با تشکیل ۷۰ درصد پرونده های کل استان در رتبه اول شهرهای جرم خیز استان قرار دارد و شهرستانهای میناب، قشم، رودان، حاجی آباد و خمیر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: در بحث سرقت‌ها سرقت به عنف و سرقت مسلحانه در استان کاهش یافته اما سرقت‌های خرد افزایش داشته است این در حالی است که مجموع سرقتها در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش ۷ درصدی داشته است.

وی استان هرمزگان را برای سوداگران مرگ ناامن دانست و اظهار داشت: در سال ۹۳ بیش از ۷۲ تن مواد مخدر در استان کشف شد، بیش از ۱۵۰ باند حمل و توزیع مواد متلاشی شد. طی سال گذشته ۴ باند اصلی و بزرگ مواد مخدر کشور که بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر در جنوب کشور جابه جا کرده بودند توسط نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات هرمزگان شناسایی و عوامل اصلی آن دستگیر شدند.

کد خبر 298729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha