همشهری آنلاین: لیونل‌گالری آمستردام آثار هنرمند مشهور خیابانی را به مدت یک ماه به نمایش می‌گذارد.

نقاشی

به گزارش مهر به نقل از آرت‌دیلی، لیونل‌گالری شهر آمستردام با نمایش بیش از ۱۰ اثر هنری و تمام آثار چاپی نسخه محدود بنكسی، كامل‌ترین نمایش هنری این هنرمند خیابانی بریتانیایی را در هلند برگزار می‌كند. شاهكار این مجموعه نقاشی بزرگی با عنوان «گذرمان را بر ما ببخش» به ابعاد ۱۲۲ و ۲۴۴ سانتیمتر است كه بنكسی برای تبلیغ دی‌وی‌دی خود با عنوان «خروج از مغازه كادوفروشی» در سال ۲۰۱۰ در خیابان آكسفورد لندن استفاده كرده بود.

طی مدت زمان نمایش آثار بنكسی از روز بیستم ماه ژوئن تا بیستم ماه ژوئیه، مجموعه‌داران هنری سراسر اروپا، چین، ایالات متحده و خاورمیانه به آمستردام پرواز می‌كنند تا از آثار «پیكاسوی مدرن» تجلیل كنند. همانطور كه اندی وارهول به عنوان سلطان هنر پاپ شناخته می‌شد، بنكسی نیز لقب سلطان هنر خیابانی را به خود اختصاص داده است. طی ۱۰ ماه گذشته، او در بزرگترین موتور جستجوی دنیای هنر رتبه اول را كسب كرده و هنرمندانی مانند رامبراند، پیكاسو، وارهول و ون گوگ را پشت سر گذاشته است. جهان هنر بعد از نمایش هنری شش ماه پیش بنكسی در لندن، علاقه‌ای شدید به او پیدا كرد.

لیونل و كیم از لیونل‌گالری، كه در گذشته با هنرمندانی از جمله پیكاسو، كونز، هرست یا باسكیات با موفقیت همكاری داشته است، آثار بنكسی را هر هفته به مردم سراسر جهان می‌فروشند. با كیفیت‌ترین آثار هنر معاصر در این مجموعه گرد هم می‌آیند و مجموعه‌داران جوان كه می‌خواهند اولین اثر هنری حقیقی خود را خریداری كنند یا هنرمندان درجه یك هالیوودی، همه در آمستردام جمع می‌شوند تا از این آثار تحسین كنند.

هنر خیابانی بنكسی كه از نظر سیاسی فعال و هجوآمیز است، طنز را با هنر گرافیتی تركیب می‌كند و آن را با تكنیك استنسیلی به اجرا می‌گذارد. آثار او در شهرهای مختلف سراسر جهان، حتی شهرهای بحث‌برانگیز از جمله غزه نیز به نمایش درآمده‌اند. كارهای تبلیغاتی و روابط عمومی گوناگون او نیز همیشه توجه بسیاری را به خود جلب می‌كنند.

كیم لاگیز از لیونل‌گالری می‌گوید: «بعضی از هنرمندان خیابانی آنقدر بزرگ می‌شوند كه می‌توان آن‌ها را پیكاسوهای زمان خود خواند. برخی از آن‌ها هم توانسته‌اند توجه حراجی‌های بزرگ و گالری‌های برتر را به آثار خود جلب كنند و این نشان می‌دهد كه چطور جهان هنر قدیمی با جهان هنر جدید روبه‌رو می‌شود.»

کد خبر 298715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha