گروه ادب و هنر: هفتمین دوسالانه‌ نقاشی معاصر ایران در 2 بخش موضوعی با عنوان اندیشه‌ روشنایی و تاریکی در فرهنگ ایران و آزاد برپا می‌شود. 3 برگزیده هم بدون اولویت انتخاب خواهند شد.

حبیب‌الله آیت‌اللهی، دبیر دوسالانه نقاشی در نشست رسانه‌ای هفتمین دوسالانه‌ نقاشی معاصر ایران که دیروز در کتابخانه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران برپا شد اعلام کرد که این دوسالانه هیات انتخاب و داوری ندارد، بلکه یک گروه که نامی‌هم از آنها برده نشد، بررسی آثار را برعهده می‌گیرند.

آیت‌اللهی توضیح داد، در بخش موضوعی دوسالانه 3 نفر برگزیده توسط هیات داوران را به فرانسه اعزام می‌کنند تا 2 ماه در کوی هنرمندان فرانسه اقامت کرده و با نمایشگاه‌ها و موزه‌های فرانسه که همچنان مرکز هنری اروپاست از نزدیک آشنا شوند. همچنین به 3 نفر برگزیده بخش آزاد، تعدادی سکه بهار آزادی به‌همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

حبیب‌الله صادقی سرپرست موزه‌ هنرهای معاصر تهران نیز عنوان کرد: برگزاری این دوسالانه با حاشیه‌هایی همراه بود حضور آیدین آغداشلو می‌توانست سخنان را کوتاه کند، تا دوسالانه در موعد مقرر برگزار شود.

او اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی‌اعلام کرده است که تمامی‌دوسالانه‌ها باید توسط مرکز هنرهای تجسمی‌برپا شود و همچنین این مرکز با انجمن‌ها و مراکز هنری نیز همراهی داشته باشد که اعداد و رقم‌هایی که از سوی انجمن نقاشان برای برگزاری دوسالانه اعلام شد، آخرین مشکلاتی بود که در این راه پیش آمد؛ اما اصل مهم در این راه برگزاری این دوسالانه است، نه برگزارکنندگان آن؛ ما مطمئن هستیم برگزاری این دوسالانه با حضور انجمن نقاشان همراه خواهد بود و این انجمن به‌عنوان همکاران طرح در دوسالانه حضور خواهند داشت.

صادقی اضافه کرد  برای حضور  انجمن نقاشان در این دوسالانه  همه تلاش خود را خواهم کرد.

کد خبر 29853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز