همشهری آنلاین: آیین تجلیل از خانواده‌های شهیدان امیر سرلشکر مصطفی پژوهنده و عبدالله صمدی با حضور مسئولان ارتش، شهرداری و بنیاد شهید در فرهنگسرای تهران برگزار شد.

جنگ تحمیلی

به گزارش ایسنا، عشرت شایق، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه22 تهران در این آیین گفت: امروزه سلطه جهانی عزت و هویت ملت ایران را نشانه رفته و تلاش می‌کند با شیوه‌های مختلف از جمله تهدید ،تحقیر و با سوء استفاده از ابزار تحریم، عزت ملت ایران را خدشه‌دار کند و از آنجایی که ملت ایران مردمی عزتمند هستند،هیچگاه زیر بار زور و خودخواهی استکبار جهانی نخواهد رفت.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهم سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر شهدای دوران دفاع مقدس و تکریم از این رادمردان و خانواده‌های آنان به شمار می‌رود، اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی باعث اثربخشی آن در جامعه و بخصوص برای نسل جوان خواهد شد.

دبیر قرارگاه رسانه‌ای جنگ نرم کشور در ادامه با اشاره به نقش مادران، همسران و خواهران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زنان و بخصوص مادران، همسران و خواهران شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌های پنهان این کشور و نظام نقش بسزایی در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس دارند و همه ما وظیفه داریم تا با تلاش خود نگذاریم نقش این زنان در به ثمر رسیدن تلاش مردان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شود و هم اکنون نیز باید مادران و همسران شهدا و جانبازان را در زمره ایثارگرانی قلمداد کرد که گویی جنگ برای آنها هنوز پایان نیافته است و بسیاری از آنها با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی همچنان یادگاران هشت سال دفاع مقدس را در خانه‌ها مراقبت و تیمار می‌کنند.

وی اظهار کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن باید یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اهداف ما در حوزه فرهنگی باشد چرا که دشمنان تلاش می‌کنند تا از این طریق بر پیکره این نظام و انقلاب ضربه بزنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

شایق گفت: تقویت همدلی و همزبانی ملت و دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و محکم کردن پایه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر اساس ارزش‌های دینی بهترین روش در جهت پاسداشت ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

همزمان با این برنامه اولین سری کتاب‌های دفاع مقدس به تعداد217 عنوان توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به کتابخانه فرهنگسرای تهران اهدا شد.

کد خبر 298498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha