همشهری‌آنلاین: مراسم گرامیداشت و تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور پرشور مردم و مسئولان در تهران به سمت معراج شهدا برگزار شد.

شهید

مهر نوشت: میدان بهارستان و خیابان‌های منتهی به آن از ساعتی قبل شاهد حضور چشم‌گیر مردم بود و دقایقی قبل با تلاوت قرآن کریم آیین بزرگداشت ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در این میدان آغاز شد.

حضور چشم گیر مردم و استقبال عاشقان مکتب شهادت از این آئین به حدی است که تردد در خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان به طور کامل متوقف شده و سایر راه‌های ارتباطی به میدان بهارستان مانند مترو نیز با ازدحام جمعیت مواجه شده است.

دسته‌جات مردمی از نقاط مختلف شهر تهران از ساعتی قبل به مقصد میدان بهارستان به راه افتاده بودند که حالا به هم پیوستن این رودهای جاری، دریایی از ارادت به مقام شهدا را در میدان بهارستان به تصویر درآورده است.

آئین تشییع پیکر شهدا تا ساعتی دیگر پس از اجرای برنامه توسط مداحان اهل بیت و ایراد سخنرانی توسط محسن رضایی با حرکت کاروان شهدا به سمت معراج شهدای تهران پی گرفته خواهد شد.

آئین تشییع شهدای غواص عملیات کربلای 4

- در حالی که تشییع پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص و ۱۰۰ شهید گمنام از میدان بهارستان شروع می‌شود، تمامی خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان مملو از جمعیتی است که برای میثاق با شهدا به خیابان‌ها آمده‌اند.

تشییع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی همچون «آنها با دست بسته مقاومت کردند!، ما با دست باز چه کرده ایم؟»، «آب خوردن ما وابسته است به سلام بر حسین نه تحریم ها»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «حلقوم ها را می توان برید، اما فریادها را هرگز» تداوم راه شهدا تاکید کردند.

- ورود کاروان شهدا به میدان بهارستان به دلیل ازدحام جمعیت به کندی صورت می‌گیرد.

- شهدا باردیگر و سالها پس از روزهای حماسی دفاع مقدس خط شکنی کردند و پرچمدران همدلی و همزبانی شدند؛ حضور اقشار مختلف مردم و چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی فارغ از هر سلیقه و گرایش برای ادای احترام به پهلوانان حقیقی وطن.

- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص و سخنران اصلی مراسم سخنرانی خود را آغاز کرده و مردم کماکان منتظر ورود شهدا به محل برگزاری مراسم هستند.

- در محورهای اعلام شده مراسم و نیز در معراج شهدا نقطه پایانی مراسم تشییع جمعیت کثیری در حال انتظار برای مشایعت شهدا هستند تا دلهای خودا با آنها به معراج بفرستند.

- دم گیری جوانان و مردم حاضر در مسیرهای تشییع شهدا در حلقه های سینه زنی و نوحه خوانی. بازار دلنوشته، ختم صلوات و قرائت قرآن داغ است.

- سخنرانی محسن رضایی فرمانده دوران دفاع مقدس و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با لباس نظامی در این مراسم حاضر شده بود، به پایان رسید. وی در این سخنرانی غواصان را شجاع ترین افراد جنگ تحمیلی دانست.

- مداحی و نوحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در مراسم تشییع شهدا.

- کاروان شهدا به محل مراسم وارد شده و به دلیل ازدحام جمعیت به آرامی در حال حرکت و طی مسیر تشییع هستند.

کد خبر 298324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha