دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

نخستین برخورد با کسانی که از هواپیما، بالابر یا پله‌برقی می‌ترسند معمولا تعجب و ابراز شگفتی از ترس آنهاست.

حال آنكه به گفته روانشناس‌ها بيشتر ما آدم‌ها از ترس‌هاي غيرمنطقي اينچنيني كه فوبيا نام دارد رنج مي‌بريم. يكي از سوسك مي‌ترسد و ديگري از شنا و برخي نيز از هر فضاي بسته‌اي دچار دلهره مي‌شوند. بنابراين بد نيست براي غلبه بر اين ترس نيز خود را تنها ندانيم و فكري به حال اين مشكل كنيم. در اينجا براي غلبه بر ترس از هواپيما كه گاهي مي‌تواند يك سفر لذتبخش را لغو كند چند راه را يادآوري مي‌كنيم.

چنانچه از پرواز با هواپيما مي‌ترسيد مطالبي را در مورد ايمني اين وسيله مطالعه كنيد. بد نيست به اين نكته توجه كنيد كه هواپيما در ميان بقيه وسايل نقليه كمترين ميزان ريسك خطر را دارد. تمام قطعات ضروري اين وسيله داراي قطعه‌اي جايگزين است كه هنگام نقص فني يكي، بلافاصله ديگري به‌كار مي‌افتد. همچنين به ازاي هر يك ساعت پرواز هواپيما 12ساعت صرف بازديد، تعمير و نگهداري آن مي‌شود.

چنانچه ترس از هواپيما داريد با مسئول فروش بليت مشكل خود را مطرح كرده و صندلي كنار بال‌ها را رزرو كنيد. اين بخش از هواپيما كمترين تكان را دارد و كمك مي‌كند پروازي آرام‌تر داشته باشيد.هر وسيله‌اي كه مي‌تواند ذهن شما را درگير خود كند و امكان همراه داشتنش را داريد همراه خود به داخل هواپيما ببريد و خود را مشغول كنيد. صحبت كردن با همسفران چنانچه حوصله همصحبتي دارند نيز مي‌تواند كمك كند.

از مهماندار‌ها و ديگر خدمه پرواز مي‌توانيد دليل هر صداي پرسش‌برانگيزي را بپرسيد و دليل آن‌را بدانيد.نفس عميق را هنگام ترس و اضطراب فراموش نكنيد. مي‌توانيد براي 10ثانيه نفس خود را حبس كنيد و نتيجه آن‌را خيلي زود احساس كنيد.

با خود اين واقعيت علمي را تكرار كنيد كه امكان تصادف من در اين هواپيما يك به 11ميليون است.پيش از پرواز با پزشك خود مشورت كنيد. چنانچه نتوانيد بر ترس خود غلبه كنيد درمان‌هاي دارويي نيز به‌صورت موقت براي شما مفيد خواهد بود.

کد خبر 298218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha