دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون انسانی سازمان محیط زیست، گفت: دولت در سال جاری اعتبار سه هزار میلیارد ریالی برای بیابان‌زدایی، کشت گیاهان تثبیت‌کننده خاک، کنترل فرسایش و احیا تالاب‌ها اختصاص داده است.

۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار بیابان‌زدایی

به گزارش مهر، دکتر سعید متصدی گفت: بروز گرد و غبار در کشور تحت تاثیر عوامل انسانی و عوامل طبیعی است و دو منبع داخلی و خارجی دارد.

به گفته وی، منبع داخلی تولید گرد و غبار بر اثر افزایش بیابان‌ها و عدم توجه به منابع آبی و محیط زیست ایجاد می‌شود و منبع خارجی کانون‌های بیابانی کشورهای منطقه است.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: سازمان محیط زیست با همکاری سازمان جنگل‌ها، وزارت جهاد و وزارت نیرو در قالب ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که زیرمجموعه شورای عالی محیط زیست است در حال اجرای برنامه‌های مشخصی برای مقابله با گرد و غبار است.

متصدی اظهار داشت: همچنین با تهیه سند ملی مقابله با گرد و غبار ظرف یکی دو ماه آینده گام‌های موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبات دولت در زمینه مقابله با گرد و غبار افزود: در اواخر سال ۹۳ هم برای خوزستان و هم برای کل کشور مصوباتی برای مقابله با گرد و غبار تصویب شد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست یادآور شد: همچنین برای مقابله با بحران‌های ناشی از گرد و خاک در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شد.

متصدی با بیان این که گرد و غبار مسئله‌ای نیست که با سرعت بتوان آن را بر طرف کرد، گفت: چندین نشست با عراق و دو توافق‌نامه در این خصوص با این کشور و همچنین رایزنی‌های رییس سازمان محیط زیست با سازمان ملل معضل ریزگردها را در حال حاضر به یک چالش بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل کرده که امیدواریم با اقدامات داخلی و تلاش‌های جوامع محلی بتوانیم اقدامات خوبی برای حل بحران گرد و غبار در طی سال‌های آینده انجام دهیم.

کد خبر 298143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha